BMW X3 M-MODELLER.

Fire kraftige og ekstra sportslige BMW X3-modeller.

BMW X3 M Competition.

Dynamiske kjøreytelser og eksklusiv design.
  • 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse
  • M xDrive med aktiv M differensial og 8-trinns M automatgirkasse med Drivelogic
  • Eksklusive designelementer og utstyr
  • 375 kW / 510 hk, 600 Nm, 0–100 km/t på 4,1 sek
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic.

BMW X3 M.

Kjøredynamikk på høyeste nivå.
  • 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse
  • M xDrive med aktiv M differensial
  • 8-trinns M automatgirkasse med Drivelogic
  • 353 kW / 480 hk, 600 Nm, 0–100 km/t på 4,2 sek
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt.

BMW X3 M40i.

Balansert ytelse og praktiske egenskaper.
  • 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor
  • BMW xDrive
  • 8-trinns automatgirkasse
  • 260 kW / 354 hk, 500 Nm, 0–100 km/t på 4,8 sek
Utvendig design på BMW X3 M40i i safirsort metallic.

BMW X3 M40d.

Kompromissløs kraft og drivstofføkonomi.
  • 6-sylindret M TwinPower Turbo dieselmotor
  • BMW xDrive
  • 8-trinns automatgirkasse
  • 240 kW / 326 hk, 680 Nm, 0–100 km/t på 4,9 sek
Utvendig design på BMW X3 M40d i phytonicblå metallic.
  • BMW X3 M Competition.
  • BMW X3 M.
  • BMW X3 M40i.
  • BMW X3 M40d.

BMW X3 M COMPETITION OG BMW X3 M.

Ytelser.

Komponentene i drivlinjen og understellet på begge modellene vitner om motorsportstradisjonen til BMW M. Sammen med bilens X-egenskaper sørger de for M-kjøreglede i alle typer terreng.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett ovenfra forfra.
BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse.

6-sylindret M TwinPower Turbo bensin-rekkemotor med toppytelse.

Den 6-sylindrede M TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren utmerker seg med overlegen kraftutfoldelse, silkemyk motorgange og fet motorlyd. Dobbel-VANOS, Valvetronic, High Precision Injection og to turboladere gir en effekt på 353 kW (480 hk). Competition-modellen har en effekt på hele 375 kW (510 hk).
Motoren til BMW X3 M Competition og BMW X3 M med M Carbon-stag.

M Carbon-stag.

M Carbon-staget gjør fremre del av bilen stivere og bidrar til mer presis styring og høyere retningsstabilitet. Komponenten av karbonfiberforsterket plast holder høy kvalitet, er ekstra lett og skaper motorsportsstemning når panseret er åpent.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med spesielt M understell sett skrått bakfra.

Spesielt M understell.

Det spesielle M understellet gir bilen mer utpregede dynamiske kjøreegenskaper. I tillegg til de tre kjøremodiene COMFORT, SPORT og SPORT+ kan du velge mellom tre innstillinger for den dynamiske stabilitetskontrollen (DSC) for å tilpasse stabiliseringen av bilen til kjørestilen din.
Kupeen til BMW X3 M Competition og BMW X3 M med kontrolldisplay og M xDrive.

M xDrive.

BMW M xDrive med aktiv M differensial garanterer maksimalt veigrep og maksimal kjøredynamikk ved sportslig kjøring og i hverdagen. Den spesielle M-teknologien gjør bilen presis og stabil på alle underlag, selv ved kraftig akselerasjon ut av krappe svinger.
Kupeen til BMW X3 M Competition og BMW X3 M med M velgerspak og 8-trinns M automatgirkasse.

8-trinns M automatgirkasse.

Den 8-trinns M automatgirkassen med Drivelogic har flere giringsmuligheter fra ekstremt sportslig og dynamisk til komfortabel og økonomisk. Du kan gire manuelt med velgerspaken eller girhendlene på rattet eller la girkassen gire automatisk i automatmodus.
Førerplassen i BMW X3 M Competition og BMW X3 M med M skinnratt og M Servotronic.

M Servotronic.

M Servotronic leverer passende styremoment i alle situasjoner ved å tilpasse styrekraften optimalt i forhold til bilens hastighet. Det gir en direkte og presis styrefølelse uansett hastighet. Systemet er M-tilpasset og har tre konfigurasjoner som du kan velge mellom med et tastetrykk.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic, M lettmetallfelg med M kompostittbremser.

M komposittbremser.

Takket være ulike materialer har M komposittbremser fremragende retardasjonsverdier, høy stabilitet og lang levetid. De har også lavere vekt som bidrar til bedre smidighet, dynamikk og akselerasjon. Bremsekalipere i blå metallic med M-logo kjennetegner de effektive M-bremsene. Den spesifikke konstruksjonen kan føre til midlertidige lyder som høres enkeltvis etter langvarig, lav eller ekstremt høy belastning og forsvinner igjen etter kort tid. For å unngå funksjonsstøy lønner det seg å belaste bremsen regelmessig med noen kraftige oppbremsinger. Hvis bremseskivene er våte, kan bremseanlegget bremses tørt for å hindre støy. Funksjonsstøy har ingen innflytelse på effekten, driftssikkerheten og stabiliteten til bremsen.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med M sportseksosanlegg sett bakfra.

M sportseksosanlegg.

M sportseksosanlegget påvirker motorlyden ved hjelp av den integrerte eksosspjeldteknikken. Når kjøremodusene SPORT og SPORT+ velges med motorens kjøredynamikktast, blir motorlyden mer intens, mens modusen med mer komfortable innstillinger gir en mer diskré lyd.

BMW X3 M COMPETITION.

Design.

Kraftfulle proporsjoner og M designelementer i høyglanset sort som er perfekt tilpasset hverandre, gjør at BMW X3 M Competition oser av høy ytelse. Kupeen har en sportslig stil med eksklusive detaljer.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett skrått forfra.
  • Utvendig design
  • Innvendig design
Utvendig design på fronten til BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med M grill i høyglanset sort.

M grill.

Den kraftige M grillen i høyglanset sort med modellbetegnelse dominerer frontens dynamiske M-design. Doble ribber i høyglanset sort gjenspeiler den karakteristiske dobbeltekedesignen til M lettmetallfelgene. M grillen uttrykker bilens sportslige egenskaper og gir en pekepinn på de enorme kreftene som venter på å slippe løs.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med M Competition-signatur på hekken.

X3 M Competition-signatur.

Den sorte X3 M Competition-signaturen bak på bilen avslører bilens dynamiske kjøreegenskaper.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med M gjelle i høyglanset sort med modellbetegnelse.

M gjeller.

M gjeller med modellbetegnelse og tredimensjonal design fremhever bilens sportslige ytelser og unike kjøreopplevelser. De symboliserer M-modellenes tekniske kvalitet og kraftfulle design.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med M sidespeil i høyglanset sort.

M sidespeil.

M sidespeil har optimerte aerodynamiske egenskaper og er en viktig del av den sportslige M-designen. Dobbelprofilen gjør speilene til et designsymbol, samtidig er den et eksempel på produksjonskvaliteten. Det ekstra LED-blinklyset er integrert i et langt, smalt spor.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med M takspoiler.

M takspoiler.

En spesiell M takspoiler sørger for økt marktrykk på bakhjulene i høye hastigheter. Samtidig gir den hekken et karakteristisk sportslig utseende som lokker med dynamiske kjøreopplevelser.
Kupeen til BMW X3 M Competition med M sportsseter i merinoskinn med Alcantara.

M sportsseter.

M sportssetene foran med bøttesetepreg og delvis integrerte hodestøtter har mange innstillingsmuligheter og gir optimal sidestøtte. Bredden på seteryggen kan stilles inn separat. Designen med belyst M-logo er tilpasset bilens sportslige stil. (De viste sikkerhetsbeltene har planlagt levering fra august 2019.)
Kupeen til BMW X3 M Competition med Carbon Fibre interiørlister.

Carbon Fibre interiørlister.

Carbon Fibre interiørlister på instrumentpanel, dører og midtkonsoll med konturlist i krom med perleglansfinish.
Førerplassen i BMW X3 M Competition med M skinnratt med multifunksjonstaster.

M skinnratt.

M skinnratt med dobbeltekedesign har multifunksjonstaster, M-logo, kromdekor og integrert kollisjonspute for føreren. Med rattkrans i sort skinn med fargede kontrastsømmer og tommelstøtter ligger det perfekt i hendene. Du kan tilpasse innstillingene med M Drive-tastene under kjøring.
Kupeen til BMW X3 M Competition med M velgerspak.

M velgerspak.

Ved siden av M-logoen på oversiden av M velgerspaken er vippebryteren for valg av et av de tre Drivelogic-giringsprogrammene. Rett under er P-tasten for parkeringsbremsen. I manuell S-modus kan du gire med velgerspaken, i D-modus skjer giringen automatisk.
Førerplassen i BMW X3 M Competition med spesielt M kombiinstrument.

Spesielt M kombiinstrument.

Det spesielle M kombiinstrumentet viser hastighet, turtall inkl. girskiftlys, tankinnhold og oljetemperatur. I tillegg omfatter det visning av statusen til M kjøredynamikksystemene, styring, understell, motor, Drivelogic og M xDrive. Informasjonsdisplayet har flere innstillingsmuligheter og viser bl.a. utetemperatur og kjørecomputerens funksjoner.
Førerplassen i BMW X3 M Competition med rød start/stopp-knapp.

Start/stopp-knapp.

Den røde start/stopp-knappen i midtkonsollen brukes til å starte motoren etter at du har låst opp bilen. Du bruker den også til å stoppe motoren. Bilnøkkelen registreres automatisk uten at du trenger å sette inn nøkkelen.
Kupeen til BMW X3 M Competition med innstigningslist med Competition-signatur.

Innstigningslister med Competition-signatur.

Innstigningslister med X3 M Competition-signatur møter deg når du åpner fordørene. Signaturen på sorte innlegg i innstigningslistene foran setter et eksklusivt preg på bilen.
Kupeen til BMW X3 M Competition med M sikkerhetsbelter.

M sikkerhetsbelter.

M sikkerhetsbelter* med beltestrammere og beltekraftbegrensere har innvevd dekor i typiske M-farger. De fremhever kvaliteten og det sportslige preget på kupeen. (* Planlagt levering fra august 2019)
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt sett skrått fra siden.
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt med M grill med kromdetaljer og modellbetegnelse på fronten.
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt med 20" M lettmetallfelger i orbitgrått.
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt med M gjelle med kromdetaljer og modellbetegnelse.
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt med speilhus i bilens farge.
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt med modellbetegnelse på hekken.
Utvendig design på BMW X3 M i alpinhvitt med hekk med enderør i krom.
Kupeen til BMW X3 M med sportsseter i sort Vernasca-skinn.
Førerplassen i BMW X3 M med M skinnratt med spesielle M-kontrastsømmer.

BMW X3 M.

BMW X3 M har motorsport i genene. Kraftfulle proporsjoner og M designelementer gir denne X-modellen et ekstremt sportslig utseende. Det understrekes av maskinerte 20" M lettmetallfelger i orbitgrått. Kromdetaljer på grillrammen og gjellene pluss enderør i krom forsterker det eksklusive sportslige preget. Kupeen er like sportslig med sportsseter foran trukket i sort Vernasca-skinn. De er like behagelige i hverdagen som på banen. Den innvendige designen omfatter også kvalitetsdetaljer som antrasittfarget BMW Individual taktrekk og M skinnratt med spesielle M-kontrastsømmer.

BMW X3 M40i OG BMW X3 M40d.

Design og kjøredynamikk.

Dynamisk design med eksklusive innvendige og utvendige elementer og teknologi for høy ytelse viser at BMW X3 M40i og BMW X3 M40d har sportslige gener.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic som kjører, sett fra siden i fjellandskap med lysstriper.
  • Design
  • Dynamikk
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic sett skrått forfra.

Eksklusiv design.

Eksklusive innvendige og utvendige designelementer fremhever de dynamiske kjøreegenskapene til BMW X3 M40i og BMW X3 M40d. De inkluderer blant annet store luftinntak, grillramme, -ribber og speilhus i ceriumgrått, sportsseter, M skinnratt med girhendler og M40i-signatur på instrumentene, innstigningslistene og hekken.
Førerplassen i BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med M skinnratt.

M skinnratt.

M skinnratt med tre eker har multifunksjonstaster, M-logo og integrert kollisjonspute for føreren. Rattkrans i sort nappaskinn med sorte sømmer og tommelstøtter gir en sportslig og direkte styrerespons.
Kupeen til BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med sportsseter foran.

Sportsseter foran.

Sportssetene foran har mange manuelle justeringsmuligheter, blant annet av seteryggbredden, setelengden samt seterygg- og setevinkelen. Høyere vanger på setet og seteryggen og mer definerte sidevanger gir god ergonomi og sidestøtte.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med front med M aerodynamikkpakke.

M aerodynamikkpakke.

M aerodynamikkpakke understreker bilens sportslige utseende og endrer luftstrømmen. Den inneholder et frontskjørt med større luftinntak, spesielle sideskjørt og hekkskjørt med diffusorinnsats. Enderørene er i krom.
Utvendig design på BMW X3 M40i i safirsort metallic som kjører, sett skrått bakfra i bylandskap med lysstriper.

Kjøredynamikk og smidighet.

BMW X3 M40i og BMW X3 M40d er ekstra presise og smidige. En omfattende avstemming av understellet, M Performance-spesifikk avstemming av den variable sportsstyringen, de standard M sportsbremsene og BMW xDrive med prioritert fordeling til bakhjulene øker de dynamiske egenskapene i tverr- og langsgående retning og garanterer intens kjøreglede.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic som kjører, sett fra siden med roterende lettmetallfelg.

Adaptivt M sportsunderstell.

Adaptivt M sportsunderstell tilpasses elektronisk etter kjøreforholdene og kjøresituasjonen. Du kan også tilpasse understellskarakteristikken til en komfortabel eller sportslig kjørestil med Driving experience-knappen.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med lettmetallfelg med M sportsbremser.

M sportsbremser.

M sportsbremser med faste 4-stemplers bremsekalipere foran og 2-stemplers kalipere bak i mørkeblått med M-logo har større bremseskiver og dermed større bremseeffekt.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med hekk med M sportseksosanlegg.

M sportseksosanlegg.

M sportseksosanlegget påvirker motorlyden ved hjelp av den valgte kjøremodusen og den integrerte eksosspjeldteknikken. Når kjøremodiene SPORT og SPORT+ velges med Driving experience-knappen, blir motorlyden mer intens, mens modusen med mer komfortable innstillinger gir en mer diskré lyd.
Kupeen til BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med velgerspak og 8-trinns sports-automatgirkasse.

Sports-automatgirkasse.

Den 8-trinns sports-automatgirkassen legger til rette for ekstra sportslig giring. Du kan velge automatisk giring eller gire manuelt med velgerspaken eller girhendlene på rattet uansett om du har en rolig eller dynamisk kjørestil. I SPORT-modus og med velgerspaken i S/M-sporet til venstre er giringen optimert for maksimal ytelse.
Førerplassen i BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med M skinnratt og variabel sportsstyring.

Variabel sportsstyring.

Variabel sportsstyring med Servotronic sikrer rask respons og smidige kjøreegenskaper uten at du må bruke så mye kraft når du dreier på rattet. Styringen tilpasser rattutvekslingen i forhold til rattutslaget. Dette gjør det lettere å manøvrere ved sportslig kjøring og reduserer den nødvendige styrekraften når du parkerer og svinger av veien.

M TWINPOWER TURBO BENSINMOTOR.

BMW X3 M40i med 6-sylindret BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotor.

M TWINPOWER TURBO BENSINMOTOR.

Den 6-sylindrede M TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren i BMW X3 M40i byr på imponerende dynamikk og ytelser sammen med 8-trinns sports-automatgirkassen. Med TwinScroll turboladere, Valvetronic variabel ventilstyring og High Precision Injection direkte høytrykksinnsprøytning leverer den 260 kW (354 hk) og har et maksimalt dreiemoment på 500 Nm.

M TWINPOWER TURBO DIESELMOTOR.

BMW X3 M40d med 6-sylindret M TwinPower Turbo dieselmotor.

M TWINPOWER TURBO DIESELMOTOR.

Den 6-sylindrede M TwinPower Turbo dieselmotoren i BMW X3 M40d har høy effekt og energiutnyttelse. Den lette motoren har to TwinScroll turboladere med variabel turbingeometri og common-rail-direkteinnsprøytning. Det gir en effekt på 240 kW (326 hk) og et dreiemoment på 680 Nm. Dette gir bilen svært dynamiske kjøreegenskaper.

BMW X3 M-MODELLER.

Førerassistentsystemer og tilkoblingsmuligheter.

Med fokus på det viktige. Med innovative førerassistentsystemer, komfortfunksjoner og tilkoblingsmuligheter i kupeen er BMW X3 M-modellene stappfulle av toppmoderne teknologi.
BMW X3 M-modeller med kontrolldisplay med Driving Assistant Plus.

Driving Assistant Plus.

Driving Assistant Plus gir økt komfort og sikkerhet i monotone og uoversiktlige situasjoner, som køer, saktegående trafikk og lange kjøreturer i byen, på landevei eller motorvei, i kryss og ved skifte av kjørefelt.
BMW X3 M-modeller med kontrolldisplay med parkeringsassistent Plus.

Parking Assistent Plus.

Utstyrspakken Parking Assistent Plus gjør det enklere å parkere og manøvrere. Den omfatter Surround View inkl. Top View, PDC, parkeringshjelp på siden, nødbremsfunksjonen Active PDC og parkeringsassistent med linjer i lengderetningen som parkerer bilen automatisk, både parallelt med og på tvers av veibanen.
BMW X3 M-modeller med BMW Connected og kvinne med lysende globus i hånden.

BMW Connected.

På nett med din BMW. BMW Connected-appen er en digital assistent som hjelper deg også før kjøreturen. Den gir deg tilgang til bilen med smarttelefonen, en kompatibel smartklokke, Amazon Echo eller Google Assistant. Du kan bruke den til å sende reisemål til navigasjonssystemet eller få påminnelser om avtaler, slik at du kommer frem i tide.
BMW X3 M Competition og BMW X3 M med BMW Head-Up Display med spesiell M-visning.

BMW Head-Up Display.

BMW Head-Up Display i farger projiserer relevante kjøredata i førerens synsfelt. Dette gjør det lettere å fokusere på det som skjer i trafikken. Her vises blant annet bilens hastighet og, utstyrsavhengig, navigasjonsmeldinger og Speed Limit Info inkl. visning av forbikjøringsforbud. I tillegg kan telefon- og underholdningslister vises. I BMW X3 M og BMW X3 M Competition har BMW Head-Up Display i tillegg en spesiell M-visning (se bildet).
BMW X3 M-modeller med kontrolldisplay med navigasjonssystem Professional.

Navigasjonssystem Professional.

Navigasjonssystem Professional inkludert 10,25-tommers LCD-fargeskjerm og BMW Professional radio med DVD-spiller har en minnekapasitet på 20 GB, f.eks. til lydfiler. Funksjonene betjenes intuitivt med iDrive-multikontrollen med touchfunksjon og syv favorittaster eller med berøringsskjermen.

Technical Data

Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1975
Tillatt totalvekt i kg
2585
Nyttelast i kg
685
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1155/1480
Bagasjeromsvolum i liter
420
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
-
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
4/4
Slagvolum i cm³
1998
Slaglengde/boring i mm
94,6/82,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
190 (258) / 5000-6500
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
400 / 1550-4400
Kompresjon:1
10,2
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
5,4
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
140
Forbruk
Bykjøring i l/mil
-
Landeveiskjøring i l/mil
-
Blandet kjøring i l/mil
0,22-0,20
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
50-45
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
1,33-1,25
Tankvolum (ca.) i l
46
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
225/60 R17 99Y
Dekkdimensjon bak
225/60 R17 99Y
Felgdimensjon og -material foran
7,5 J x 17", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
7,5 J x 17", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
48-44
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
9.2
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
2.1
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
83 (113) / 3170
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
250 / 0-3170
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
240 (326)
Systemdreiemoment (Nm)
500
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
2075
Tillatt totalvekt i kg
2655
Nyttelast i kg
655
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1220/1485
Bagasjeromsvolum i liter
420
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
-
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
4/4
Slagvolum i cm³
1998
Slaglengde/boring i mm
94,6/82,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
190 (258) / 5000-6500
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
400 / 1550-4400
Kompresjon:1
10,2
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
5,3
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
140
Forbruk
Bykjøring i l/mil
-
Landeveiskjøring i l/mil
-
Blandet kjøring i l/mil
0,25-0,21
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
56-49
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
1,39-1,32
Tankvolum (ca.) i l
46
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
225/60 R17 99Y
Dekkdimensjon bak
225/60 R17 99Y
Felgdimensjon og -material foran
7,5 J x 17", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
7,5 J x 17", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
45-41
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
9.2
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
2.1
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
83 (113) / 3170
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
250 / 0-3170
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
240 (326)
Systemdreiemoment (Nm)
500
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1945
Tillatt totalvekt i kg
2575
Nyttelast i kg
705
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1270/1355
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2300
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
8/4
Slagvolum i cm³
4395
Slaglengde/boring i mm
88,3/89,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
330 (450) / 5500-6000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
650 / 1800-4500
Kompresjon:1
10,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
4,4
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
1,16-1,14
Landeveiskjøring i l/mil
0,64-0,62
Blandet kjøring i l/mil
0,83-0,81
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
194-189
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
245/50 R18 100Y
Dekkdimensjon bak
245/50 R18 100Y
Felgdimensjon og -material foran
8 J x 18", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
8 J x 18", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1990
Tillatt totalvekt i kg
2615
Nyttelast i kg
700
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1295/1385
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2300
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
8/4
Slagvolum i cm³
4395
Slaglengde/boring i mm
88,3/89,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
330 (450) / 5500-6000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
650 / 1800-4500
Kompresjon:1
10,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
4,5
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
1,19-1,16
Landeveiskjøring i l/mil
0,65-0,63
Blandet kjøring i l/mil
0,85-0,83
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
197-192
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
245/50 R18 100Y
Dekkdimensjon bak
245/50 R18 100Y
Felgdimensjon og -material foran
8 J x 18", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
8 J x 18", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
2255
Tillatt totalvekt i kg
2840
Nyttelast i kg
660
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1390/1490
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
-
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
12/4
Slagvolum i cm³
6592
Slaglengde/boring i mm
88,3/89,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
448 (610) / 5500-6500
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
800 / 1550-5000
Kompresjon:1
10,0
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
3,7
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
1,84
Landeveiskjøring i l/mil
0,96
Blandet kjøring i l/mil
1,28
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
294
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
245/40 ZR20 99Y XL
Dekkdimensjon bak
275/35 ZR20 102Y XL
Felgdimensjon og -material foran
8,5 J x 20", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
10 J x 20", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1845
Tillatt totalvekt i kg
2450
Nyttelast i kg
680
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1175/1335
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2100
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
195 (265) / 4000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
620 / 2000-2500
Kompresjon:1
16,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
6,1
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
0,62-0,64
Landeveiskjøring i l/mil
0,48-0,51
Blandet kjøring i l/mil
0,53-0,56
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
139-146
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
225/60 R17 99Y
Dekkdimensjon bak
225/60 R17 99Y
Felgdimensjon og -material foran
7,5 J x 17", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
7,5 J x 17", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1920
Tillatt totalvekt i kg
2540
Nyttelast i kg
695
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1220/1385
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2100
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
195 (265) / 4000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
620 / 2000-2500
Kompresjon:1
16,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
5,8
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
0,69-0,73
Landeveiskjøring i l/mil
0,49-0,52
Blandet kjøring i l/mil
0,56-0,58
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
148-154
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
225/60 R17 99Y
Dekkdimensjon bak
225/60 R17 99Y
Felgdimensjon og -material foran
7,5 J x 17", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
7,5 J x 17", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1955
Tillatt totalvekt i kg
2580
Nyttelast i kg
700
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1245/1400
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2100
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
195 (265) / 4000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
620 / 2000-2500
Kompresjon:1
16,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
5,9
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
0,69-0,73
Landeveiskjøring i l/mil
0,49-0,53
Blandet kjøring i l/mil
0,57-0,59
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
149-155
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
225/60 R17 99Y
Dekkdimensjon bak
225/60 R17 99Y
Felgdimensjon og -material foran
7,5 J x 17", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
7,5 J x 17", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1945
Tillatt totalvekt i kg
2530
Nyttelast i kg
660
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1250/1360
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2300
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
235 (320) / 4400
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
680 / 1750-2250
Kompresjon:1
16,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
5,2
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
0,73-0,77
Landeveiskjøring i l/mil
0,51-0,52
Blandet kjøring i l/mil
0,59-0,61
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
156-162
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
225/60 R17 99Y
Dekkdimensjon bak
225/60 R17 99Y
Felgdimensjon og -material foran
7,5 J x 17", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
7,5 J x 17", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1990
Tillatt totalvekt i kg
2570
Nyttelast i kg
655
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1270/1380
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2300
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
235 (320) / 4400
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
680 / 1750-2250
Kompresjon:1
16,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
5,3
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
0,76-0,79
Landeveiskjøring i l/mil
0,52-0,53
Blandet kjøring i l/mil
0,60-0,63
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
159-156
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
225/60 R17 99Y
Dekkdimensjon bak
225/60 R17 99Y
Felgdimensjon og -material foran
7,5 J x 17", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
7,5 J x 17", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
2025
Tillatt totalvekt i kg
2630
Nyttelast i kg
680
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1300/1400
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2300
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
294 (400) / 4400
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
760 / 2000-3000
Kompresjon:1
16,0
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
4,6
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
0,76-0,83
Landeveiskjøring i l/mil
0,54
Blandet kjøring i l/mil
0,62-0,64
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
164-169
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
245/50 R18 100Y
Dekkdimensjon bak
245/50 R18 100Y
Felgdimensjon og -material foran
8 J x 18", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
8 J x 18", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
2055
Tillatt totalvekt i kg
2670
Nyttelast i kg
690
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1310/1420
Bagasjeromsvolum i liter
515
Tillatt tilhengervekt uten/med bremser i kg
750/2300
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
294 (400) / 4400
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
760 / 2000-3000
Kompresjon:1
16,0
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
4,7
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
-
Forbruk
Bykjøring i l/mil
0,77-0,84
Landeveiskjøring i l/mil
0,54
Blandet kjøring i l/mil
0,63-0,65
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
165-170
Strømforbruk ved blandet kjøring i kWh / 100 km
-
Tankvolum (ca.) i l
78
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
245/50 R18 100Y
Dekkdimensjon bak
245/50 R18 100Y
Felgdimensjon og -material foran
8 J x 18", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
8 J x 18", lettmetall
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde (EU) i km
-
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
-
Ladetid i timer med 3,7 kW / 16 A, BMW i Wallbox (80 %)
-
Elmotor
Maks. effekt i kW (hk) ved o/min
-
Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
-
Systemytelser
Systemeffekt i kW (hk)
-
Systemdreiemoment (Nm)
-

Drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • Verdier uten parentes gjelder basismodellen med standard girkasse, mens verdier i parentes gjelder modellen med girkasse som leveres som ekstrautstyr.

    Brennstoff-forbruket og CO2-utslippstallene ble beregnet i henhold til EU-forordning (EF) 715/2007 som var gjeldende på tidspunktet for typegodkjenningen. Tallene refererer til et kjøretøy med grunnleggende konfigurasjon, og den beregnede forbruksinformasjonen tar hensyn til ulik størrelse på valgte hjul, dekk og ekstrautstyr. Verdiene for kjøretøyet er allerede basert på den nye WLTP-reguleringen.

    * Verdier basert på WLTP-testsyklusen.

    Fra 1. september 2018 ble NEDC kjøresyklusen erstattet med WLTP. Kjøretøy testet med WLTP kjøresyklus gir mer realistiske verdier med tanke på drivstoffforbruk, energiforbruk og utslipp, hvor NEDC ville gitt lavere verdier. I løpet av 2019 er NEDC-verdiene juridisk bindende. WLTP, og ekvivalente NEDC, utslipps- og forbruksverdier finnes i de veiledende prislistene på www.bmw.no/prislister. Du finner mer informasjon om WLTP på www.bmw.no/wltp.