Vårt verktøy for administrasjon av tillatelsene dine for vår bruk av informasjonskapsler er midlertidig frakoblet. Derfor kan det være noe funksjonalitet som krever ditt samtykke for bruk av informasjonskapsler mangler.

OVERSIKT OVER BMW i-MODELLENE.
EN OVERSIKT OVER BMW i-MODELLENE.












BMW i7 M70 xDrive
BMW iX
BMW iX M70
GODE GRUNNER TIL Å KJØRE ELBIL.
- 01 Jevnt dreiemoment og rask akselerasjon
- 02 Billigere å kjøre enn tradisjonelle biler
- 03 Krever mindre vedlikehold enn tradisjonelle biler
- 04 Stillegående motor bidrar til et triveligere bymiljø.

OVERBLIKK OVER HISTORIEN TIL BMW i-SERIE.
Følg oss gjennom historien til BMWs elektriske kjøretøy, og utforsk de forskjellige BMW i-modellene. Det er her nye drivkonsepter og nye teknologier implementeres og fremtiden har allerede kommet.
OVERBLIKK OVER HISTORIEN TIL BMW i-SERIE.
Følg oss gjennom historien til BMWs elektriske kjøretøy, og utforsk de forskjellige BMW i-modellene. Det er her nye drivkonsepter og nye teknologier implementeres og fremtiden har allerede kommet.
BMW i3.
En elbil med eksepsjonell kjøredynamikk og moderne teknikk: BMW i3 er et kjøretøy for de med individuelle krav og en trendsettende livsstil. Den kombinerer bærekraft med følelser, intelligent resirkulering med sporty kjøring. Dette gir kjøreglede!
FØRSTEGENERASJON (i01).

Da BMW i3 kom i salg i 2013, var den ikke bare den første serieproduserte BMW-en med elektrisk motor, men også den første serieproduserte bilen noensinne med en kupé laget av karbonfiberforsterket plast (CFRP). Til tross for batteriet er egenvekten innenfor rekkevidden til en vanlig kompaktbil. Mange av materialene som brukes i BMW i3 består også av fornybare råvarer.
Elmotoren yter 170 hk (125 kW) med fullt dreiemoment umiddelbart tilgjengelig, og BMW i3s, som har vært tilgjengelig siden 2017, er også 10 km/t raskere med sine 184 hk (135 kW). Batteriet har siden 2016 hatt en kapasitet på 94 Ah. Den valgfrie rekkeviddeforlengeren, en bensinmotor for lading av batteriet, har vært utelatt i Tyskland siden 2018 med introduksjonen av BMW i3 med en 120 Ah-celle. Rekkevidden er opptil 307 km (WLTP*), og batteriet lades til 80 % innen 42 minutter ved en hurtigladestasjon. Godt over 200 000 kjøretøyer er til dags dato laget.
Produksjonstidsrom: 2013 – 2022
Motorer: Elektrisk motor (125–134 kW, 170–184 hk), fra 2018 tilgjengelig med Range Extender (bensinmotor 0,65 liter, 28 kW, 38 hk)
Lengde/bredde/høyde: 3999–4011 mm / 1775 mm / 1578 mm
Rekkevidde (elektrisk): 307 km (WLTP*)
*Frivillig tilleggsinformasjon. Du finner mer informasjon om testprosedyrene WLTP og NEFZ på www.bmw.de/wltp.
BMW i4.
Den første helelektriske Gran Coupéen i BMW 4-serien setter nye standarder. På denne måten kombineres ekstraordinære ytelser med edel komfort og lokalt utslippsfri kjøring.
FØRSTEGENERASJON (G26 BEV).

Imponerende og suveren: Slik er de helelektriske Gran Coupé BMW i4 eDrive40 og BMW i4 M50. De dynamiske, skråstilte frontlyktene bidrar også til firedørsbilens uttrykksfulle karakter. Det samme gjør de ekspansive bakre hjulbuene og de bakre sidevinduene som hever seg bakover.
Med en effekt på opptil 544 hk** (400 kW**) med elektrisk drev, er enestående kjøredynamikk mulig fordi maksimalt dreiemoment er tilgjengelig ved hvert motorturtall. BMW i4 kan også gå mens passasjerene nyter komforten av den nesten lydløse kjøringen, og den nøyaktige, presise utformingen av chassis og styring gir alltid best mulig kontroll. Den sofistikerte vektfordelingen og justeringen av chassis og drivkomponenter spiller en avgjørende rolle i dette. Rekkevidden på opptil 590 kilometer (BMW i4 eDrive40, WLTP*) gjør elbilen absolutt egnet for hverdagsbruk, og gjør den fleksibel.
Produksjonstidsrom: slutt 2021
Motorer**: Elektrisk motor (250–400 kW, 340 – 544 hk)
Rekkevidde: 416 – 590 kilometer (WLTP*)
*Frivillig tilleggsinformasjon. Du finner mer informasjon om testprosedyrene WLTP og NEFZ på www.bmw.de/wltp.
** Forbruksverdiene er foreløpige, uoffisielle verdier.
BMW i8.
BMW i8 ble først presentert som BMW Vision Efficient Dynamics-konseptstudiet til IAA 2009, og er den første serieproduserte plug-in hybrid-sportsbilen. Den kombinerer dermed bærekraft, et unikt, selvsikker design og enestående kjøreytelse.
FØRSTEGENERASJON (i12, i15).

Drivstofforbruk som for en liten bil, kjøreytelsen til en sportsbil – BMW i8 tilbyr dette takket være hybridmotoriseringen. Med elektrisk forhjulsdrift kan coupéen nå hastigheter på opptil 120 km/t. Den tresylindrede TwinPower Turbo-motoren virker på bakakselen. En total systemeffekt på 362 hk (266 kW), til og med 374 hk (275 kW) siden 2018, sikrer kjøredynamikk som kombinerer det beste fra begge verdener. Det banebrytende kjøretøyet er også det første seriekjøretøyet som tilbyr valgfritt laserlys. Fra 2018 vil BMW i8 også være tilgjengelig som roadster, med totalt over 20 500 bygget.
Produksjonstidsrom: 2013–2020
Motorer: Hybridmotor 1,5 liter (170 kW, 231 hk), 3-sylinder + elektrisk motor (131–143 hk, 96–105 kW), Systemytelse 362–374 hk, 266–275 kW
Lengde/bredde/høyde: 4689 mm / 1942 mm / 1289–1291 mm
Rekkevidde (elektrisk): 37–591 kilometer (NEFZ*)
*Frivillig tilleggsinformasjon. Du finner mer informasjon om testprosedyrene WLTP og NEFZ på www.bmw.de/wltp.
FØRSTE HELELEKTRISKE GENERASJON (G08 BEV).

BMW X3 kom tl utstillingslokalene med elektrisk drev i 2021. Elbilen er umiddelbart gjenkjennelig fra utsiden med den BMW i-spesifikke nyregrillen, men den har også et eget design på innsiden, for eksempel med blå startknapp eller standard omgivelseslys med standardinnstilling BMW i blått.
Kjøretøyteknologien er like innovativ og moderne: Motoren på 286 hk (210 kW) muliggjør dynamisk håndtering, som er typisk for BMW. Og fraværet av sjelden jording i konstruksjonen av den elektriske stasjonen sikrer ekstra bærekraft. Restitusjonsnivået kan justeres i fire trinn avhengig av ønsket komfortnivå, og bidrar til rekkevidden på opptil 461 km (WLTP*). Og mens du er på farten, kan batteriet lades til 80 prosent på rundt 34 minutter ved en kraftig ladestasjon.
Produksjonstidsrom: 2020 – i dag
Motorer: Elektrisk motor (210 kW, 286 hk)
Lengde/bredde/høyde: 4734 mm / 1891 mm / 1668 mm
Rekkevidde: 461 kilometer (WLTP*)
*Frivillig tilleggsinformasjon. Du finner mer informasjon om testprosedyrene WLTP og NEFZ på www.bmw.de/wltp.
BMW iX.
Den første helelektriske SAV fra BMW med firehjulsdrift – BMW iX tilbyr luksus og edel minimalisme, kombinert med state-of-the-art motor teknologi. Maksimal komfort møter monolitisk design og en unik følelse av plass: kjøretøyet for en ny generasjon.
FØRSTEGENERASJON (i20).

Den puristiske formen til BMW iX med få, men karakterfulle linjer og de sømløst integrerte detaljene viser pionerånd. I tillegg kommer T-formen på fronten med de smaleste frontlyslistene som BMW noen gang har bygget, i kombinasjon med den uttrykksfulle stående doble nyregrillen. Nedsunkede dørhåndtak, rammeløse dører og de generøse rektangulære konturene til hjulbuene skaper et selvsikkert, moderne utseende.
BMW iX imponerer også teknisk med to kraftige elektriske motorer og den elektriske firehjulsdriften BMW xDrive, og kombinerer dermed X-genene med en elektrifisert drift. Som BMW iX xDrive40 har den en totaleffekt på over 326 hk (240 kW) med en rekkevidde på 372–425 km (WLTP*). BMW iX xDrive50 med over 523 hk (385 kW) hever kjøreopplevelsen til et høyere nivå, med en forventet rekkevidde på opptil 630 km (WLTP*). Med hurtigladestasjoner (IONITY High Power Charging Stations) kan hele rekkevidden lades på under 40 minutter.
Den nye iDrive og de omfattende assistansesystemene kombineres med chassiset og drivverket for å skape en ekstraordinær kjøreopplevelse som viser vei inn i fremtiden: Teknisk fremgang, presisjon og luksus kombineres i denne premium SAV-en.
Produksjonstidsrom: slutt 2021
Motorer: Elektrisk motor (326–523 hk, 240– 385 kW)
Rekkevidde: 372–630 kilometer (WLTP*)
*Frivillig tilleggsinformasjon. Du finner mer informasjon om testprosedyrene WLTP og NEFZ på www.bmw.de/wltp.
BMW iX1.
BMW iX1 er BMW sin første helelektriske kompakt-SUV. Med et moderne og selvsikkert design kombinerer iX1 de kraftige, kjøredynamiske egenskapene til BMW X1 med effektiviteten til den moderne BMW eDrive.
FØRSTE GENERASJONEN (BMW U11 BEV).

2022 kommer BMW iX1 på markedet. Det er ikke bare den første helelektriske kompakt-SUVen fra BMW, men også den elektriske innstegsmodellen blant BMW X-bilene.
BMW iX1 kombinerer kjøredynamikken til en klassisk kompakt SUV med den moderne effektiviteten til BMW eDrive-teknologi. Rekkevidden er imponerende, ikke minst på grunn av de flate høyvoltbatteriene på bilens underside og gjenvinningssystemet: BMW iX1 xDrive30 kan når opptil 440 kilometer* (WLTP) med én batterilading og har en effekt på opptil 230 kW*(313 hk*).
Det kraftige frontpartiet og de markante proporsjonene sørger for en utpreget moderne og dynamisk sideprofil. De blå detaljene understreker på imponerende måte den elektriske driften til det robuste kjøretøyet. Interiøret er også veldig moderne. De komfortable aktive setene oppfyller alle ønsker, og det elegante, rammeløse BMW Curved Display med berørings- og talekommando er også det sentrale grensesnittet til den ytelsessterke BMW iDrive.
Produksjonsperiode: 2022 – i dag
Motorer: Elektromotor (230 kW, 313 hk) *
Lengde/bredde/høyde: 4500 mm/1845 mm/1616 mm
*Effekten avhenger av ladetilstanden til batteriet.