Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett skrått forfra.

TOPPYTELSER.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett skrått forfra.

BMW X3 M-modeller.

TOPPYTELSER.

BMW X3 M-modeller.

TOPPYTELSER.BMW X3 M-modeller.

HOLD MEG OPPDATERT.

Vil du motta siste nytt om helt nye BMW X3 M?

Gjennom å registrere deg nedenfor sender vi deg eksklusiv informasjon om helt nye BMW X3 M, i tillegg til regelmessige nyhetsbrev om modeller, produkter og events.

Finn ut mer

BMW X3 M Competition, BMW X3 M, BMW X3 M40i og BMW X3 M40d.

BMW X3 M-modellene byr på kjøreglede som får pulsen til å øke. De sportslige bilene kombinerer terrengegenskapene til BMW X3 med det eksklusive sportslige uttrykket til BMW M. Du kan velge mellom BMW X3 M med gener fra motorsporten og kjøredynamikk på høyt nivå, og BMW X3 M Competition, der dette kommer enda tydeligere frem med toppytelser og eksklusiv design. BMW X3 M40i og BMW X3 M40d lokker med ytelse, komfort og effektiv energiutnyttelse.


Finn ut mer

BMW X3 M COMPETITION OG BMW X3 M.

Høydepunkter.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett fra siden foran.

TOPPYTELSER.

Kupeen til BMW X3 M Competition med M velgerspak med M-logo.

MAKSIMAL KJØREGLEDE.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett fra siden bak.

ATLETISK UTFORMING.

Førerplassen i BMW X3 M Competition med M sportsseter og M skinnratt.

EKSKLUSIV OG SPORTSLIG.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett fra siden foran.

TOPPYTELSER.

6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse.

Den turtallsvillige 3,0-liters biturbomotoren i BMW X3 M Competition yter 375 kW (510 hk) og har et dreiemoment på hele 600 Nm.

Kupeen til BMW X3 M Competition med M velgerspak med M-logo.

MAKSIMAL KJØREGLEDE.

Drivlinjen og understellet til BMW X3 M Competition.

Samspillet mellom M xDrive, aktiv M differensial, spesielt M understell og M Servotronic og den 8-trinns M automatgirkassen sørger for maksimal ytelse, smidighet og presisjon.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett fra siden bak.

ATLETISK UTFORMING.

Den utvendige designen til BMW X3 M Competition.

BMW X3 M Competition har en utpreget dynamisk utvendig design. Det kraftfulle formspråket formidler både sportslige ytelser og eksklusiv kvalitet.

Førerplassen i BMW X3 M Competition med M sportsseter og M skinnratt.

EKSKLUSIV OG SPORTSLIG.

Den innvendige designen til BMW X3 M Competition.

Den ergonomiske og sportslige kupeen til BMW X3 M Competition er preget av eksklusiv design og kvalitetshåndverk.

BMW X3 M Competition kombinerer dynamikken til BMW X3 med de eksklusive toppytelsene til BMW M.
Frank van Meel, administrerende direktør i BMW M GmbH.
BMW X3 M og BMW X3 M Competition med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse.

6-SYLINDRET M TWINPOWER TURBO BENSINMOTOR MED TOPPYTELSE.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, luftinntak.

LUFTINNTAK.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, luftinntak.

LUFTINNTAK.

Luftinntaket til M TwinPower turbomotoren er optimert for minimalt trykktap og så lav strømningsmotstand som mulig. Det fører til bedre respons og mer effektiv energiutnyttelse.
BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, indirekte ladeluftkjøling.

INDIREKTE LADELUFTKJØLING.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, indirekte ladeluftkjøling.

INDIREKTE LADELUFTKJØLING.

Den indirekte ladeluftkjølingen er en viktig del av det effektoptimerte kjølesystemet. I tillegg til komponenter som motor- og girkassekjølingen sørger ladeluftkjølingen for optimal kraftutfoldelse i turboladet driftsmodus. Dette gjør at motoren egner seg for banekjøring med maksimal dynamikk og høye turtall uten at levetiden forkortes.
BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, veivakselmekanisme og smidde stempler.

VEIVAKSELMEKANISME OG SMIDDE STEMPLER.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, veivakselmekanisme og smidde stempler.

VEIVAKSELMEKANISME OG SMIDDE STEMPLER.

Veivakselmekanismen er optimert for lavest mulig vekt. Det legger til rette for maksimal kraftutfoldelse helt opp til svært høye turtall ved kjøring på bane. Det inkluderer høyfaste komponenter med lav vekt, blant annet veivaksel og smidde stempler.
BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, høytrykksinnsprøytning.

HØYTRYKKSINNSPRØYTNING.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, høytrykksinnsprøytning.

HØYTRYKKSINNSPRØYTNING.

Motoren har et innsprøytningstrykk på 350 bar for å hente ut maksimalt med krefter og oppnå optimal forbrenning av luft/drivstoff-blandingen. Det høye trykket forbedrer forstøvingen av drivstoffet og blandingsdannelsen, slik at forbruk og utslipp optimeres. Samtidig reduseres veggfilmdannelsen, og innsprøytingstidene blir kortere.
BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, M TwinPower turboteknologi.

M TWINPOWER TURBOTEKNOLOGI.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, M TwinPower turboteknologi.

M TWINPOWER TURBOTEKNOLOGI.

De to avgassturboladerne er blant de viktigste motorkomponentene for at motoren skal oppnå toppytelsen. De øker innsugingstrykket og dermed motoreffekten. Sammen med den strømningsoptimerte ladetrykkføringen og den indirekte ladeluftkjølingen gir de rask og dynamisk respons og høyt dreiemoment selv på lave turtall.
BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, oljeforsyning.

OLJEFORSYNING.

BMW X3 M Competition og BMW X3 M med 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse, oljeforsyning.

OLJEFORSYNING.

Motorens oljeforsyning er også tilrettelagt for toppytelser. Bunnpannen er optimert for tverrgående dynamikk med oljesprutplate og aktiv oljeinnsuging. Det gjør det mulig å kjøre på bane med langs- og tverrgående dynamikk på inntil 1,4 g. Smøringen styres av en diagramstyrt pumpe med variabel regulering. Den bidrar også til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

BMW X3 M COMPETITION.

Design.

Designen til BMW X3 M Competition omfatter blant annet store luftinntak i fronten, en markant skulderlinje og hekkskjørt med diffusor i bikakefinish. Atletiske proporsjoner og M-designelementer avslører kreftene til BMW X3 M Competition.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett ovenfra forfra.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett skrått forfra.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett fra siden.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med to personer i forgrunnen sett fra siden bak.
Kupeen til BMW X3 M Competition med M sportsseter i merinoskinn med Alcantara.
Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett fra siden.

SPORTSLIGE YTELSER.

Den utvendige designen til BMW X3 M Competition understreker bilens dynamiske egenskaper og suverene ytelser.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett ovenfra forfra.

EKSKLUSIV DESIGN.

Markante designelementer fremhever de sportslige ytelsene til BMW X3 M Competition.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic med to personer i forgrunnen sett fra siden bak.

ET KRAFTFULLT UTTRYKK.

Sett bakfra domineres bilens design av en spesiell M takspoiler, fire enderør med diameter på 100 mm og et hekkskjørt med M diffusor i bikakefinish.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett skrått forfra.

STILSIKKER.

Designen på M frontskjørtet matcher de tekniske egenskapene og ytelsene til BMW X3 M Competition.

Kupeen til BMW X3 M Competition med M sportsseter i merinoskinn med Alcantara.

GJENNOMFØRT SPORTSLIG.

BMW X3 M Competition har ergonomisk optimerte M sportsseter trukket i fint merinoskinn med Alcantara-applikasjoner. (De viste sikkerhetsbeltene har planlagt levering fra august 2019.)

BMW X3 M40i OG BMW X3 M40d.

Høydepunkter.

Utvendig design på BMW X3 M40i i safirsort metallic som kjører, sett skrått bakfra i bylandskap med lysstriper.

SPORTSLIGE YTELSER.

Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic som kjører, sett fra siden i fjellandskap med lysstriper.

EFFEKTIV KRAFTPAKKE.

Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic sett forfra.

STILSIKKER DESIGN.

Førerplassen i BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med M skinnratt og M sportsseter.

SPORTSLIG MED HØY KVALITET.

Utvendig design på BMW X3 M40i i safirsort metallic som kjører, sett skrått bakfra i bylandskap med lysstriper.

SPORTSLIGE YTELSER.

BMW X3 M40i.

BMW X3 M40i er utstyrt med en 6-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med 260 kW / 354 hk, adaptivt M sportsunderstell og BMW xDrive, som gir den høy ytelse og praktiske egenskaper.

Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic som kjører, sett fra siden i fjellandskap med lysstriper.

EFFEKTIV KRAFTPAKKE.

BMW X3 M40d.

Kombinasjonen av 6-sylindret M TwinPower Turbo dieselmotor, 8-trinns sports-automatgirkasse og BMW xDrive gjør BMW X3 M40d til en kraftfull sportsbil med god drivstofføkonomi.

Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic sett forfra.

STILSIKKER DESIGN.

Den utvendige designen til BMW X3 M40i og BMW X3 M40d.

Fronten og sidene preges av markante elementer i signaturfargen ceriumgrått, blant annet dekor i luftinntakene, speilhus, grillramme og grillribber.

Førerplassen i BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med M skinnratt og M sportsseter.

SPORTSLIG MED HØY KVALITET.

Den innvendige designen til BMW X3 M40i og BMW X3 M40d.

Den innvendige designen fremhever bilens sportslige gener. Alt fra førerplassen med M skinnratt til pedalene i rustfritt stål og de ergonomiske sportssetene utstråler ytelse og høy kvalitet.

BMW X3 M40i OG BMW X3 M40d.

Design.

Det sportslige uttrykket til BMW X3 M40i og BMW X3 M40d forsterkes av de kraftfulle proporsjonene og en rekke designelementer fra front til hekk, innvendig og utvendig.
Sportslig og behagelig kupé i BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med sportsseter.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med galvaniserte speilhus i ceriumgrått.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med front med designelementer i ceriumgrått.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic sett fra siden.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med enderørsdeksler i sort krom.
Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med front med designelementer i ceriumgrått.

KRAFT.

Frontpartiet er preget av designelementer i signaturfargen ceriumgrått, blant annet dekor i luftinntakene, grillramme og grillribber.

Sportslig og behagelig kupé i BMW X3 M40i og BMW X3 M40d med sportsseter.

KOMFORTABEL OG SPORTSLIG.

Kupeen byr på en attraktiv kombinasjon av sportslig og elegant design og komfort.

Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic sett fra siden.

ET KRAFTFULLT UTTRYKK.

Bilens sportslige uttrykk understrekes av den kraftfulle utformingen og de 21" M lettmetallfelgene i dobbeltekedesign.

Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med galvaniserte speilhus i ceriumgrått.

EKSKLUSIV DESIGN.

Det spesielle materialet gjør de galvaniserte speilhusene i ceriumgrått til et eksklusivt utvendig designelement.

Utvendig design på BMW X3 M40i og BMW X3 M40d i safirsort metallic med enderørsdeksler i sort krom.

ET KRAFTFULLT UTTRYKK.

En diffusor i kontrastfarge og enderørsdeksler i sort krom på hver side dominerer hekken.

Utvendig design på BMW X3 M Competition i doningtongrå metallic sett skrått forfra.

BMW X3 M-MODELLER.

Drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • Verdier uten parentes gjelder basismodellen med standard girkasse, mens verdier i parentes gjelder modellen med girkasse som leveres som ekstrautstyr.

    Brennstoff-forbruket og CO2-utslippstallene ble beregnet i henhold til EU-forordning (EF) 715/2007 som var gjeldende på tidspunktet for typegodkjenningen. Tallene refererer til et kjøretøy med grunnleggende konfigurasjon, og den beregnede forbruksinformasjonen tar hensyn til ulik størrelse på valgte hjul, dekk og ekstrautstyr. Verdiene for kjøretøyet er allerede basert på den nye WLTP-reguleringen.

    * Verdier basert på WLTP-testsyklusen.

    Fra 1. september 2018 ble NEDC kjøresyklusen erstattet med WLTP. Kjøretøy testet med WLTP kjøresyklus gir mer realistiske verdier med tanke på drivstoffforbruk, energiforbruk og utslipp, hvor NEDC ville gitt lavere verdier. I løpet av 2019 er NEDC-verdiene juridisk bindende. WLTP, og ekvivalente NEDC, utslipps- og forbruksverdier finnes i de veiledende prislistene på www.bmw.no/prislister. Du finner mer informasjon om WLTP på www.bmw.no/wltp.