BMW M5 Competition detaljer og data.

THE M5

BMW M

BMW M5-modellene i detalj: Design, motorer, utstyr og tekniske data.

THE M5

BMW M5-modellene i detalj: Design, motorer, utstyr og tekniske data.

THE M5BMW M5-modellene i detalj: Design, motorer, utstyr og tekniske data.

SAMMENLIGNING MELLOM BMW M5-MODELLENE.

De viktigste faktaene om modellene BMW M5 Competition, BMW M5, BMW M550i og BMW M550d.

BMW M5 COMPETITION.

Høyeste ytelse, paret med sporty og eksklusiv innpakning.
  • 8-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse
  • M xDrive med aktiv M differensial og 8-trinns M automatgirkasse med Drivelogic
  • Eksklusive designelementer og utstyr
  • 460 kW (625 hK), 750 Nm, 0–100 km/t på 3,3 s
Bygg din BMW
BMW M5 Competition.

BMW M5.

Sporty sedan med høy ytelse, presisjon og temperament.
  • 8-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse
  • M xDrive med aktiv M differensial
  • 8-trinns M automatgirkasse med Drivelogic
  • 441 kW (625 hK), 750 Nm, 0–100 km/t på 3,4 s
Bygg din BMW
BMW M5.

BMW M550i xDRIVE.

Den perfekte kombinasjonen av ytelse, komfort og daglig bruk.
  • 8-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor
  • 8-trinns sports-automatgirkasse
  • BMW xDrive med M sportsdifferensial
  • 340 kW (462 hK), 650 Nm, 0–100 km/t på 4,0 s
Bygg din BMW
BMW M550i xDrive.

BMW M550d xDRIVE.

Energieffektiv kraftpakke med høyt temperament.
  • 6-sylindret M TwinPower Turbo dieselmotor
  • 8-trinns sports-automatgirkasse
  • BMW xDrive med M sportsdifferensial
  • 294 kW (400 hK), 760 Nm, 0–100 km/t på 4,4 s
Bygg din BMW
BMW M550d xDrive.
  • BMW M5 COMPETITION.
  • BMW M5.
  • BMW M550i xDRIVE.
  • BMW M550d xDRIVE.

BMW M5 COMPETITION OG BMW M5.

Oversikt over den motorsportinspirerte motor- og understellsteknologien.

Hvordan overføre de enorme kreftene til nye BMW M5 direkte og presist til maksimal kjøredynamikk? Det gjør vi med innovativ teknologi inspirert av motorsporten.
BMW M5 Competition High-Performance bensinmotor.

8-sylindret M TwinPower Turbo bensinmotor med toppytelse.

Med en effekt på 460 kW (625 hk) og et dreiemoment på 750 Nm akselererer den 8-sylindrede M TwinPower Turbo bensinmotoren fra 0 til 100 km/t på bare 3,3 sekunder. Takket være to TwinScroll turboladere, High Precision Injection og variabel Valvetronic ventilstyring har 4,4-litersmotoren heftig fraspark fra tomgang, direkte respons og enorm motorkraft.
BMW M5 understell.

BMW M5 understell.

Med BMW M5 understell får bilen mer utpreget dynamiske kjøreegenskaper. Bilen har bredere sporvidde foran, tilpassede fjærer, hardere stabilisatorer og spesiell tilpassing av de variable demperne. Sammen legger dette til rette for en sportslig kjørestil.
BMW M5 Competition sett dynamisk fra siden.

M xDrive.

BMW M xDrive med aktiv M differensial garanterer maksimalt veigrep og maksimal kjøredynamikk i hverdagen og på banen. M-teknologien kombinerer den smidige bakhjulsdriften med fremkommeligheten til firehjulsdriften.
BMW M5 Competition førerplassen, detalj av girspak.

8-trinns M automatgirkasse.

Den 8-trinns M automatgirkassen med Drivelogic kjennetegnes av uvanlig raske girskift og flere giringsmuligheter fra ekstremt sportslig og dynamisk til komfortabel og økonomisk. Med girhendlene på rattet og velgerspaken kan du gire manuelt.
BMW M5 Competition detaljbilde karbon-keramiske bremser.

Karbon-keramiske M bremser.

I de karbon-keramiske M-bremsene, som er ekstrautstyr, er bruken av bremsekraft enda mer direkte. Bremsene har betraktelig redusert slitasje, er korrosjonsfrie, tåler høyere temperaturer og bidrar til bedre smidighet, dynamikk og akselerasjon takket være lavere vekt. Bremsene fremheves av bremsekalipere i matt gullfarge med M-logo. Avhengig av de material-spesifikke egenskapene kan det oppstå økt funksjonsstøy ved bremsing, f.eks. etter en lengre periode med lite belastning eller spesielt når det er vått, kort tid før kjøretøyet stopper. Denne konstruksjonsbetingede støyutviklingen kan unngås ved å bremse tørr bremsen etter at den er blitt fuktig, eller ved å belaste bremsen kraftigere igjen etter lengre tids lav bremsebelastning. På grunn av innflytelse av fuktighet eller strøsalt, f. eks. etter bruk av vaskeanlegg, dugg om natten, regn etc. kan bremseeffekten tilsvare den til et konvensjonelt bremseanlegg. Denne reduserte bremseeffekten kan kompenseres med økt pedaltrykk, om nødvendig. Funksjonsstøy har ingen innflytelse på effekten, driftssikkerheten og stabiliteten til bremsen.
BMW M5 Competition detaljbilde karbon-keramiske bremser.

M Servotronic.

M Servotronic leverer passende styremoment i alle situasjoner ved å tilpasse styrekraften optimalt i forhold til bilens hastighet. Det gir en direkte og presis styrefølelse uansett hastighet. Systemet er M-tilpasset og har tre konfigurasjoner som du kan velge mellom med et tastetrykk.
BMW M5 Competition detaljbilde sportseksosanlegg.

M sportseksosanlegg.

M sportseksosanlegget påvirker motorlyden ved hjelp av den integrerte eksosspjeldteknikken. Når kjøremodusene SPORT og SPORT+ velges med kjøredynamikktasten, blir motorlyden mer intens, mens modusen med mer komfortable innstillinger gir en mer diskré lyd.

BMW M5 COMPETITION.

M-spesifikk utvendig og innvendig design.

Har uten unntak eksklusivt utseende: Oppdag utvalgte design-høydepunkter for ut- og innsiden.
BMW M5 Competition som kjører, sett skrått forfra.
  • Utvendig design
  • Innvendig design
BMW M5 Competition detaljbilde M-nyregrillen.

M5 Competition-grill.

M-grill med høyglanset sort ramme gir M5 Competition et markant utseende.
BMW M5 Competition sidespeil-detalj.

M5 Competition-sidespeil.

Høyglansede sorte sidespeil i M-design setter et sportslig preg på M5 Competition.
BMW M5 Competition detaljbilde M-gjelle.

M gjeller.

M gjeller i høyglanset sort med M5-modellogo er en tredimensjonal detalj som fremhever bilens dynamiske M-egenskaper.
BMW M5 Competition detalj M-tak i karbonfiber.

Smart konsept for lav vekt.

M tak i karbonfiberforsterket plast (CFRP) er en av de intelligente konstruksjonene som bidrar til å redusere bilens vekt og dermed til bedre kjøredynamikk. Den synlige karbonfiberstrukturen og M-designlinjen over tak og panser understreker bilens sportslige egenskaper.
BMW M5 Competition detalj hekkskjørt.

Hekkskjørt i høyglanset sort.

Hekkskjørtet i høyglanset sort på M5 Competition understreker bilens umiskjennelige sportslige egenskaper.
BMW M5 Competition detalj M-hekkspoiler.

M hekkspoiler i høyglanset sort.

M hekkspoiler i høyglanset sort fremhever bilens sportslige profil og reduserer uønsket oppdrift merkbart. Det gir bedre marktrykk og dermed bedre veigrep på bakakselen i høye hastigheter, slik at bilen blir mer stabil.
BMW M5 Competition detalj doble enderør,

M-spesifikke doble M enderør.

De doble M enderørene med kromdeksel er et synlig og hørbart bevis på bilens sportslige ytelse.
BMW M5 Competition detalj M multifunksjonsseter.

M multifunksjonsseter.

M multifunksjonssetene foran har en eksklusiv design og belyst M5-logo som gjenspeiler bilens sportslige stil. Dype sitteflater og høye sidevanger understreker bøttesetestilen og garanterer perfekt sidestøtte. De mange innstillingsmulighetene sørger for høy komfort.
BMW M5 Competition detalj M velgerspak.

M velgerspak med Drivelogic.

Ved siden av M-logoen på oversiden av M girvelgeren er vippebryteren for valg av et av de tre Drivelogic-giringsprogrammene. Rett under er P-tasten for parkeringsbremsen. I manuell S-modus kan du gire med velgerspaken, i D-modus skjer giringen automatisk.
BMW M5 Competition detalj M-spesifikk kombiinstrument.

Spesielt M kombiinstrument.

M kombiinstrumentet har fem analoge visninger av hastighet, turtall, tankinnhold, oljetemperatur og drivstofforbruk. I tillegg omfatter det visning av statusen til M kjøredynamikksystemene, styring, chassis, motor, Drivelogic og M xDrive. Et informasjonsdisplay viser for eksempel utetemperatur og kjørecomputerens funksjoner.
BMW M5 Competition detalj M skinnratt.

M skinnratt.

M skinnratt med dobbeltekedesign har multifunksjonstaster, M-logo, kromdekor, M1- og M2-taster og integrert kollisjonspute for føreren. Med rattkrans i sort skinn med fargede kontrastsømmer og tommelstøtter ligger det perfekt i hendene.
BMW M5 Competition detalj rød start-stopp-knapp.

Rød start/stopp-knapp.

BMW M5 er preget av detaljer som avslører genene fra motorsporten, blant annet rød start/stopp-knapp, røde M1/M2-taster på M skinnrattet og røde detaljer på M velgerspaken.
BMW M5 sett forfra.
BMW M5 hekk sett bakfra, detalj M-logo.
BMW M5 detalj lettmetallfelger og karbon-keramiske bremser.
BMW M5 detalj innstigningslist.
BMW M5 detalj M-girspak.
BMW M5 detail M Sport seats.

BMW M5 DESIGN-HØYDEPUNKTER.

Den nye BMW M5 er en kombinasjon av elegant firmabil og kraftfull ytelse. De store luftinntakene i den sportslige fronten forsyner M V8-motoren med kjølende luft. Panseret i aluminium preges av to karakteristiske M konturer som i går igjen i taket av karbonfiberforsterket plast. Den diskré M hekkspoileren betoner det sportslige utseendet og er en viktig komponent i bilens aerodynamiske konsept. Det er en perfekt kombinasjon av form og funksjon.

BMW M5 Edition 35 år som kjører, sett bakfra.
BMW M5 Edition 35 år som kjører, sett fra siden.
BMW M5 Edition 35 år sett fra siden.
BMW M5 Edition 35 år sett på skrå fra siden.
BMW M5 Edition 35 år som kjører, sett forfra.
BMW M5 Edition 35 år, detalj M-girspak.
BMW M5 Edition 35 Years, cockpit with M Leather steering wheel.

BMW M5 EDITION 35 ÅR: HØYATTRAKTIV OG SVÆRT BGRENSET ANTALL.

BMW M5 Edition 35 år feirer arven til BMW M5. I 1985 introduserte BMW M5 et helt nytt bilsegment: 'Høyytelses sedan', den kraftigste sportsbilytelsen med komfort og funksjoner, kombinert med en firmasedan - den perfekte koblingen mellom motorsportteknologi og daglige behov. Hver eneste generasjon M5 brakte med seg større ytelse og enda mer dynamisk utvendig design. Dagens BMW M5-serie har den hittil kraftigste standardmodellen, BMW M5 Competition, som er utstyrt med en 8-sylindret M TwinPower turbomotor,med hele 625 hk og et dreiemoment på 750 Nm. BMW M5 Edition 35 år er en eksklusiv Competition-modell i utvendige fargene mørkegrå II metallic og er begrenset til 350 eksemplarer på verdensbasis. Denne utgaven har spesielle designelementer, som et stilig og sporty utseende som ytterligere understrekes med f.eks. 20" lettmetallfelger i grafittgrå og svarte bremsekalipere. Det eksklusive uttrykket til dette kjøretøyet kompletteres ytterligere av helskinninteriør 'Merino' i svart med beige kontrastsømmer, spesielle pyntelister i eloksert gull og et tydelig edition-emblem på drikkeholdere og innstigningslistene.

BMW M550i xDRIVE OG BMW M550d xDRIVE.

Utvalgte design- og kjøredynamikkutstyr for M550i og M550d.

BMW M5-modellene M550i xDrive og M550d xDrive imponerer med sitt kraftige sporty inntrykk, komfort og at den er egnet til å brukes daglig. Oppdag attraktivt utstyr innenfor design, drivverk og understell.
BMW M5-modeller M550i xDrive og M550d xDrive, design.
  • Design
  • Kjøredynamikk
BMW M5-modeller M550i xDrive- og M550d xDrive, detalj LED-lykter.

Adaptive LED-lykter.

De adaptive LED-lyktene omfatter BMW Selective Beam, avkjøringslys og adaptive kjørelys. Lyset har en fargenyanse nær dagslys, og gir en homogen lyskjegle som lyser opp veibanen optimalt. Det gjør at du blir mindre sliten av å kjøre i mørket. Den ikoniske, lett gjenkjennelige designen med fire lyselementer gjør bilen lett gjenkjennelig som en BMW, også i mørket.
BMW M5 Automobile M550i xDrive og M550d xDrive M, design.

Spesielt M-design.

Designet til BMW M550i og BMW M550d fremhever deet dynamiske potensialet til denne M-modellen. Utvendig avslører M aerodynamikkpakken og eksklusive designdetaljer bilens sportslige egenskaper. Interiøret er preget av andre M-detaljer, som innstigningslister med modellogo.
BMW M5 Automobile M550i xDrive og M550d xDrive Detail M, lettmetallfelger.

M lettmetallfelger Dobbelteke 664 M.

19" M lettmetallfelger Dobbelteke 664 M i ceriumgrått med matt glanspolert design, dekk med ulik dekkdimensjon foran og bak, 8J x 19 med dekkdimensjon 245/40 R19 foran og 9J x 19 med dekkdimensjon 275/35 R19 bak.
BMW M5 Automobile M550i xDrive og M550d xDrive M, aerodynamikkpakke.

M aerodynamikkpakke.

M aerodynamikkpakke understreker bilens sportslige utseende og endrer luftstrømmen. Den inneholder et frontskjørt med større luftinntak, spesielle sideskjørt og hekkskjørt med diffusorinnsats. Enderørene er i krom.
BMW M5 Automobile M550i xDrive og M550d xDrive Detail M, skinnratt.

M skinnratt.

M skinnratt med tre eker har multifunksjonstaster, M-logo og integrert kollisjonspute for føreren. Rattkrans i sort nappaskinn med sorte sømmer og tommelstøtter gir en sportslig og direkte styrerespons.
BMW M5-modeller M550i xDrive og M550d xDrive, Professional adaptivt M understell.

Professional adaptivt M understell.

Professional adaptivt M sportsunderstell kombinerer teknologien i adaptivt M sportsunderstell, krengningsstabilisator og integrert Active Steering. Resultatet er enestående kjørestabilitet og -dynamikk i BMW M550i xDrive og M550d xDrive.
BMW M5-modeller M550i xDrive og M550d xDrive, detalj xDrive-emblem.

BMW xDrive.

xDrive, det intelligente firehjulsdriftsystemet fra BMW, fordeler drivkraften fleksibelt og trinnløst mellom for- og bakaksel. Det gir bedre veigrep, kjøredynamikk og sikkerhet i alle situasjoner. Den elektronisk styrte kraftfordelingen motvirker også over- og understyring i svinger og bidrar dermed til smidigere styring.
BMW M5-modeller M550i xDrive og M550d xDrive, detalj M sportbremse.

M sportsbremser.

M sportsbremser med faste bremsekalipere med flere stempler i mørkeblått med M-logo har ekstra høy bremsekraft. De er tilpasset bilens dynamiske kjøreegenskaper. Disse bremsene har en utmerket bremseevne også ved sportslig kjøring og på vått underlag.

BMW M550i: DYNAMISK MOTOR MED 530 HK OG 750 Nm.

BMW M550i xDrive M Performance TwinPower Turbo 8-sylindret bensinmotor.

BMW M550i: DYNAMISK MOTOR MED 530 HK OG 750 Nm.

Den 8-sylindrede M TwinPower Turbo bensinmotoren kombinerer to turboladere med Valvetronic variabel ventilstyring og High Precision Injection direkteinnsprøytning. Den har en toppytelse på 390 kW (530 hk), og det maksimale dreiemomentet er på 750 Nm. To turboladere er plassert mellom sylinderrekkene.

BMW M550d DIESELMOTOR: KONSENTRERT YTELSE OG EFFEKTIVITET.

BMW M550d xDrive M Performance TwinPower Turbo 6-sylindret rekkedieselmotor.

BMW M550d DIESELMOTOR: KONSENTRERT YTELSE OG EFFEKTIVITET.

Den 6-sylindrede M TwinPower Turbo diesel-rekkemotoren i BMW M550d er uvanlig på alle måter. Moderne teknikk, som trinnvis lading med fire turboladere og common rail-innsprøyting SAMT inntil 760 Nm sørger for imponerende kraft i alle kjøresituasjoner.

BMW M5 AUTOMOBILE: NETTILGANG OG FORERASSISTENTSYSTEMER.

Innovativ teknologi og forerassistentsystem for mest mulig komfort og sikkerhet.

BMW M5-modellene er også ledende når det gjelder tilkoblingsmuligheter og førerassistanse. Det gjelder uansett om du skal organisere avtaler, lese e-post eller sette bestetider på banen. Det innovative betjeningskonseptet, det multifunksjonelle kombiinstrumentet og Head-Up Display overbeviser med intuitiv betjening, digitale tjenester og nye M-visninger. Du har umiddelbar tilgang til all relevant kjøreinformasjon, fra girvisning, navigasjonsvisning og speedometer via firehjulmodus til visning av personlige innstillinger. En rekke intelligente assistentsystemer er tilgjengelige dersom du ønsker det.
BMW M5-modeller, detaljt BMW Head-Up Display.

BMW Head-Up Display.

BMW Head-Up Display projiserer alle relevante kjøredata i farger midt i førerens synsfelt. Med et tastetrykk kan du skifte til M-visning. Den viser girtrinn, turtall som et dynamisk bånd og optimalt giringstidspunkt med en indikator, og navigasjonsmeldinger. I BMW M5 Competition og BMW M5 har BMW Head-Up Display i tillegg en spesiell M-visning (se bildet).
BMW M5-modeller, detalj betjeningskonsept,

Betjeningskonsept.

Nå har det blitt enda enklere og mer oversiktlig å betjene infotainmentsystemet. Du kan selv velge rekkefølgen på de seks feltene for navigasjon, medier, kommunikasjon, ConnectedDrive, Min bil og meldinger med touchfunksjonen. De er utformet som dynamiske felter i stedet for statiske menyvinduer.
BMW M5-modeller, detaljt Driving Assistant Plus.

Driving Assistant Plus.

Driving Assistant Plus gir økt komfort og sikkerhet i monotone og uoversiktlige situasjoner, som køer, saktegående trafikk og lange kjøreturer i byen, på landevei eller motorvei, i kryss og ved skifte av kjørefelt.
BMW M5-modeller, detaljt Parking Assistant Plus.

Parking Assistant Plus.

Utstyrspakken parkeringsassistent Plus gjør det enklere å parkere og manøvrere. Den omfatter Surround View inkl. Top View, PDC, parkeringshjelp på siden, nødbremsfunksjonen Active PDC og parkeringsassistent med linjer i lengderetningen som parkerer bilen automatisk, både parallelt med og på tvers av veibanen.
BMW M5-serie, detaljt Trådløs lading av telefon.

Trådløs lading av telefon.

Trådløs lading av telefon omfatter et ladeetui med en trådløs ladefunksjon og ekstra USB-porter. Tilkobling til takantennen gir bedre mottaksforhold. To mobiltelefoner og en musikkspiller kan være tilkoblet samtidig via Bluetooth. I tillegg leveres Bluetooth Office og forberedelse for Wi-Fi-hotspot.
BMW M5-modeller, detaljt Wi-Fi-hotspot.

Wi-Fi-hotspot.

Du kan delta på videokonferanser med nettbrettet eller strømme siste episode av yndlingsserien din på smarttelefonen. Wi-Fi-hotspot gir deg internettilgang med LTE-hastighet (avhenger av det tilgjengelige nettverket) via SIM-kortet som er integrert i bilen. Dermed kan du og passasjerene dine surfe med inntil ti enheter samtidig.

TEKNISKE DATA FOR BMW M5-MODELLER.

Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1950
Tillatt totalvekt i kg
2440
Nyttelast i kg
565
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1215/1260
Min. bagasjeromsvolum (seteryggene slått opp / lukket tak) i liter
530
Tilhengervekt (uten bremser) i kg
750
Tilhengervekt, maks. 8% stigning med bremser, i kg
2000
Tilhengervekt, maks. 12 % stigning med bremser, i kg
2000
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
8/4
Slagvolum i cm³
4395
Slaglengde/boring i mm
88,3/89,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
441 (600)/6.000-6.000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
750/1800-5600
Kompresjon:1
10,0
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
3,4
Forbruk
Bykjøring i l/mil
14,7-14,5
Landeveiskjøring i l/mil
8,2-8,1
Blandet kjøring i l/mil
10,6-10,5
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
241-238
Tankvolum (ca.) i l
68
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
275/40 ZR19 105Y XL
Dekkdimensjon bak
285/40 ZR19 107Y XL
Felgdimensjon og -material foran
9,5 J x 19", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
10,5 J x 19", lettmetall
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1950
Tillatt totalvekt i kg
2440
Nyttelast i kg
565
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1215/1260
Min. bagasjeromsvolum (seteryggene slått opp / lukket tak) i liter
530
Tilhengervekt (uten bremser) i kg
750
Tilhengervekt, maks. 8% stigning med bremser, i kg
2000
Tilhengervekt, maks. 12 % stigning med bremser, i kg
2000
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
8/4
Slagvolum i cm³
4395
Slaglengde/boring i mm
88,3/89,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
460 (625)/6000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
750/1.800-5.860
Kompresjon:1
10,0
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
3.3
Forbruk
Bykjøring i l/mil
14.8-14.4
Landeveiskjøring i l/mil
8.1
Blandet kjøring i l/mil
10,6-10,5
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
241-238
Tankvolum (ca.) i l
68
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
275/35 ZR20 102Y XL
Dekkdimensjon bak
285/35 ZR20 104Y XL
Felgdimensjon og -material foran
9,5 J x 20", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
10,5 J x 20", lettmetall
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1945
Tillatt totalvekt i kg
2480
Nyttelast i kg
610
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1.250/1.310
Min. bagasjeromsvolum (seteryggene slått opp / lukket tak) i liter
530
Tilhengervekt (uten bremser) i kg
750
Tilhengervekt, maks. 8% stigning med bremser, i kg
2000
Tilhengervekt, maks. 12 % stigning med bremser, i kg
2000
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2998
Slaglengde/boring i mm
94,6/82,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
390 (530)/5.500-6.000
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
750/1.800-4.600
Kompresjon:1
10,5
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
3.8
Forbruk
Bykjøring i l/mil
13,9-13,5
Landeveiskjøring i l/mil
7,8-7.6
Blandet kjøring i l/mil
10,0-9,9
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
227-225
Tankvolum (ca.) i l
68
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
245/40 R19 98Y XL
Dekkdimensjon bak
275/35 R19 100Y XL
Felgdimensjon og -material foran
8 J x 19", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
9 J x 19", lettmetall
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1935
Tillatt totalvekt i kg
2470
Nyttelast i kg
610
Tillatt aksellast foran/bak i kg
1230/1325
Min. bagasjeromsvolum (seteryggene slått opp / lukket tak) i liter
530
Tilhengervekt (uten bremser) i kg
750
Tilhengervekt, maks. 8% stigning med bremser, i kg
2000
Tilhengervekt, maks. 12 % stigning med bremser, i kg
2000
Forbrenningsmotor
Sylindre/ventiler
6/4
Slagvolum i cm³
2993
Slaglengde/boring i mm
90,0/84,0
Effekt i kW (hk) ved o/min
294 (400)/4400
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min
760/2000-3000
Kompresjon:1
16,0
Kjøreytelser
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
4,4
Forbruk
Bykjøring i l/mil
7.6
Landeveiskjøring i l/mil
5,7-5,6*
Blandet kjøring i l/mil
6,4-6,3
CO2-utslipp ved blandet kjøring i g/km
168-166
Tankvolum (ca.) i l
66
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
245/40 R19 98Y XL
Dekkdimensjon bak
275/35 R19 100Y XL
Felgdimensjon og -material foran
8 J x 19", lettmetall
Felgdimensjon og -material bak
9 J x 19", lettmetall

Drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • Verdier uten parentes gjelder basismodellen med standard girkasse, mens verdier i parentes gjelder modellen med girkasse som leveres som ekstrautstyr.

    Brennstoff-forbruket og CO2-utslippstallene ble beregnet i henhold til EU-forordning (EF) 715/2007 som var gjeldende på tidspunktet for typegodkjenningen. Tallene refererer til et kjøretøy med grunnleggende konfigurasjon, og den beregnede forbruksinformasjonen tar hensyn til ulik størrelse på valgte hjul, dekk og ekstrautstyr. Verdiene for kjøretøyet er allerede basert på den nye WLTP-reguleringen.

    * Verdier basert på WLTP-testsyklusen.

    Fra 1. september 2018 ble NEDC kjøresyklusen erstattet med WLTP. Kjøretøy testet med WLTP kjøresyklus gir mer realistiske verdier med tanke på drivstoffforbruk, energiforbruk og utslipp, hvor NEDC ville gitt lavere verdier. I løpet av 2019 er NEDC-verdiene juridisk bindende. WLTP, og ekvivalente NEDC, utslipps- og forbruksverdier finnes i de veiledende prislistene på www.bmw.no/prislister. Du finner mer informasjon om WLTP på www.bmw.no/wltp.