Vårt verktøy for administrasjon av tillatelsene dine for vår bruk av informasjonskapsler er midlertidig frakoblet. Derfor kan det være noe funksjonalitet som krever ditt samtykke for bruk av informasjonskapsler mangler.

Den nye BMW M8 Competition Cabriolet – motorer, fakta og dimensjoner.
Oversikt over de viktigste tall og fakta for BMW M8 Competition Cabriolet:
- Motorer, forbruk og CO₂-utslipp
- Ytelsesdata som sylindervolum, hk, Nm og akselerasjon
- Vekt, dimensjoner, felg- og dekkdimensjoner
MOTORER OG TEKNISKE DATA FOR DEN NYE BMW M8 CABRIOLET.
- BMW M8 Competition Cabriolet
- BMW M850i xDrive Cabriolet
No search result found. Please try another input

Egenvekt i kg (EU) | 2.100 |
---|---|
Tillatt totalvekt i kg | 2.440 |
Nyttelast i kg | 415 |
Tillatt aksellast foran/bak i kg | 1.215/1.260 |
Min. bagasjeromsvolum (seteryggene slått opp) i liter | 350 |
Maks. bagasjeromsvolum (seteryggene slått ned) i liter | 280 |
Tilhengervekt (uten bremser) i kg | - |
Tilhengervekt (med bremser) i kg | - |
Sylindre/ventiler | 8/4 |
---|---|
Slagvolum i cm³ | 4.395 |
Slaglengde/boring i mm | 88,3/89,0 |
Effekt i kW (hk) ved o/min | 460 (625)/6.000 |
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min | 750/1.800-5.860 |
Kompresjon:1 | 10,0 |
Topphastighet i km/t | 305 |
---|---|
Akselerasjon 0–100 km/t i sek | 3,3 |
Blandet kjøring i l/mil* | 1.16-1.12 |
---|---|
CO₂-utslipp ved blandet kjøring i g/km* | 264-255 |
Tankvolum (ca.) i l | 68 |
Dekkdimensjon foran | 275/35 ZR20 (102Y) X |
---|---|
Dekkdimensjon bak | 285/35 ZR20 (104Y) XL |
Felgdimensjon og -material foran | 9,5 J x 20 " lettmetall |
Felgdimensjon og -material bak | 10,5 J x 20 " lettmetall |
Egenvekt i kg (EU) | 2,125 |
---|---|
Tillatt totalvekt i kg | 2,515 |
Nyttelast i kg | 465 |
Tillatt aksellast foran/bak i kg | 1,235/1,340 |
Min. bagasjeromsvolum (seteryggene slått opp) i liter | 350 |
Maks. bagasjeromsvolum (seteryggene slått ned) i liter | 280 |
Tilhengervekt (uten bremser) i kg | - |
Tilhengervekt (med bremser) i kg | - |
Sylindre/ventiler | 8/4 |
---|---|
Slagvolum i cm³ | 4,395 |
Slaglengde/boring i mm | 88.3/89.0 |
Effekt i kW (hk) ved o/min | 390 (530)/5,500-6,000 |
Maks. dreiemoment i Nm ved o/min | 750/1,800-4,600 |
Kompresjon:1 | 10.5 |
Topphastighet i km/t | 250 |
---|---|
Akselerasjon 0–100 km/t i sek | 4.1 |
Blandet kjøring i l/mil* | 1.10-1.07 |
---|---|
CO₂-utslipp ved blandet kjøring i g/km* | 249-243 |
Tankvolum (ca.) i l | 68 |
Dekkdimensjon foran | 245/35 R20 95 Y XL |
---|---|
Dekkdimensjon bak | 275/30 R20 97 Y XL |
Felgdimensjon og -material foran | 8 J x 20 " lettmetall |
Felgdimensjon og -material bak | 9 J x 20 " lettmetall |
Verdier uten parentes gjelder basismodellen med standard girkasse, mens verdier i parentes gjelder modellen med girkasse som leveres som ekstrautstyr.
Brennstoff-forbruket og CO2-utslippstallene ble beregnet i henhold til EU-forordning (EF) 715/2007 som var gjeldende på tidspunktet for typegodkjenningen. Tallene refererer til et kjøretøy med grunnleggende konfigurasjon, og den beregnede forbruksinformasjonen tar hensyn til ulik størrelse på valgte hjul, dekk og ekstrautstyr.
* Verdier basert på WLTP-testsyklusen.
Fra 1. januar 2020 ble NEDC kjøresyklusen erstattet med WLTP. Kjøretøy testet med WLTP kjøresyklus gir mer realistiske verdier med tanke på drivstoffforbruk, energiforbruk og utslipp, hvor NEDC ville gitt lavere verdier. WLTP, utslipps- og forbruksverdier finnes i de veiledende prislistene på www.bmw.no/prislister. Du finner mer informasjon om WLTP på www.bmw.no/wltp.
Drivstofforbruk og CO2-utslipp.
Verdier uten parentes gjelder basismodellen med standard girkasse, mens verdier i parentes gjelder modellen med girkasse som leveres som ekstrautstyr.
Brennstoff-forbruket og CO2-utslippstallene ble beregnet i henhold til EU-forordning (EF) 715/2007 som var gjeldende på tidspunktet for typegodkjenningen. Tallene refererer til et kjøretøy med grunnleggende konfigurasjon, og den beregnede forbruksinformasjonen tar hensyn til ulik størrelse på valgte hjul, dekk og ekstrautstyr.
* Verdier basert på WLTP-testsyklusen.
Fra 1. januar 2020 ble NEDC kjøresyklusen erstattet med WLTP. Kjøretøy testet med WLTP kjøresyklus gir mer realistiske verdier med tanke på drivstoffforbruk, energiforbruk og utslipp, hvor NEDC ville gitt lavere verdier. WLTP, utslipps- og forbruksverdier finnes i de veiledende prislistene på www.bmw.no/prislister. Du finner mer informasjon om WLTP på www.bmw.no/wltp.