BMW TELESERVICES.

En forbindelse som gir økt sikkerhet og komfort.

Du trenger ikke lenger tenke på neste oljeskift, bilkontroll eller nye bremsebelegg. Du kan rett og slett slappe av, for din BMW vet hvilket vedlikehold den trenger når. Dessuten sender den behovstilpassede servicedata til BMW helt automatisk. Ditt foretrukne BMW-verksted har enkelt tilgang til dataene og kan ta kontakt med deg umiddelbart. Med BMW Teleservices fra BMW ConnectedDrive, kan du konsentrere deg om det du har lyst til å gjøre.

OVERSIKT OVER BMW TELESERVICES.

BMW Teleservices er innovative tjenester fra BMW ConnectedDrive. De gir maksimal komfort og sørger for at du kan konsentrere deg om det som er viktig for deg. Nettilkoblingen gjør at ditt BMW-verksted får detaljert informasjon om bilens tilstand. Uten BMW TeleServices ville denne informasjonen først blitt tilgjengelig under diagnosen som utføres på verkstedet. Med BMW TeleService blir serviceplanleggingen målrettet og forutseende, og du får rask hjelp hvis det oppstår feil.
Automatisk BMW Teleservice-anrop gjør at din BMW vet når det er på tide med service. Sensorene i Condition Based Service (CBS) registrerer om det er behov for service. I så fall sendes alle relevante data automatisk til BMW. Ditt foretrukne BMW-verksted har tilgang til bildataene. Det betyr at verkstedet kjenner til servicebehovet og bilens tilstand og kan ta kontakt med deg dersom det er behov for å avtale et verkstedbesøk.
Hvis du vil ha service utenom planen eller vil ta kontakt med ditt BMW-verksted av en annen grunn, kan du aktivere BMW Teleservice-anrop manuelt. Når du trykker på knappen, sender bilen alle servicerelevante data til BMW. Ditt BMW-verksted mottar informasjonen og kan ringe deg opp og avklare hva det er behov for, og eventuelt avtale et verkstedbesøk.
Med BMW Teleservice Breakdown Call kan du trykke på en knapp for å få hjelp ved driftsstans eller en teknisk funksjonsfeil. BMW Teleservice-oppdatering sørger for at de mobile enhetene og mediespillerne dine alltid kommuniserer godt med din BMW. BMW Teleservice Battery Guard sørger for pålitelig overvåkning av ladestatusen til batteriet i din BMW både dag og natt. Hvis du må foreta deg noe, får du beskjed med en gang.

BMW TeleServices
I filmen får du vite det du trenger om servicetilbudet.

BMW TeleServices

BMW CONNECTED DRIVE.

BMW ConnectedDrive knytter bilen, føreren og verden utenfor sammen på en intelligent måte. Det du skal gjøre, går raskere og enklere, og du får mer tid til det som er viktig for deg, enten det er familie, venner eller fritid. BMW Teleservices inngår i BMW ConnectedDrive og sørger for maksimal komfort ved service eller tekniske funksjonsfeil. BMW ConnectedDrive-kunder som velger ConnectedDrive services eller intelligent nødanrop, får gratis tilgang til tjenestene fra BMW Teleservices. Disse tjenestene aktiveres automatisk ved utlevering av bilen.

  • BMW TeleService i drømmebilen

    BMW TeleServices i Norge kan brukes i alle biler produsert fra 07/2013.

  • Den eksklusive portalen for BMW ConnectedDrive-kunder

    Få tilgang til dine data, dine kontakter, dine steder og dine innstillinger. Bruk BMW ConnectedDrive Portal for å få personlige opplevelser med BMW ConnectedDrive. Logg deg på nå eller registrer deg for å finne ut om du kan bruke tjenestene fra BMW Teleservices i bilen din. Da får du full oversikt over BMW ConnectedDrive-tjenestene dine og kan administrere dem enkelt og greit.

OVERSIKT OVER TELESERVICES-TJENESTENE.

Automatisk BMW TeleService-anrop.

Jobbmøter, bursdager og avtaler gir deg mer enn nok å holde styr på. Da er det godt at din BMW selv passer på når den trenger hvilken service. Med automatisk BMW Teleservice-anrop fra BMW ConnectedDrive trenger ikke du å bry deg om det lenger. Sensorene registrerer når det er på tide med service, og informasjonen sendes til BMW. Ditt BMW-verksted ser på dataene og vurderer alle relevante bildata. Det betyr at alt ligger til rette for et mest mulig effektivt verkstedbesøk før verkstedet ringer for å avtale tidspunkt. Fordeler • Automatisk registrering av servicebehov • Overføring av servicerelevante data rett til BMW • Ditt foretrukne verksted får tilgang til servicerelevante data enkelt og greit • Automatisk påminnelse om kommende serviceavtaler • Optimalt forberedt og effektiv service • Kortere verkstedopphold

Manuelt BMW TeleServices-anrop.

Vil du avtale tidspunkt for service, eller lurer du på hva check-control-meldingen i bilens display betyr? Med BMW ConnectedDrive er det ikke noe problem. Med manuelt BMW Teleservice-anrop kan du når som helst ta kontakt med ditt BMW-verksted fra bilen, og verkstedet ringer deg opp igjen. Et tastetrykk er nok enten du vil fjerne stensprut på frontruten eller bytte til vinterdekk. Alle servicerelevante data overføres helt automatisk. Det betyr at ditt BMW-verksted er forberedt og kan gi deg individuelle råd som passer til ditt behov. Hvis det for eksempel snart er på tide med oljeskift, kan verkstedet ta seg av det samtidig med dekkskiftet. Fordeler Du kan avtale tid for service når som helst • Det er enkelt å ta kontakt fra bilen, og du blir garantert ringt opp igjen • Personlig rådgivning på grunnlag av overførte data om bilen • Kortere ventetid på tilbehør • Optimalt forberedt service • Kortere verkstedopphold

Med BMW TeleServices Driftsstans-anrop får du garantert rask hjelp.

Har din BMW driftsstans, eller fungerer den ikke slik du er vant til? Med BMW Teleservice Driftsstans-anrop fra BMW ConnectedDrive er vi på pletten med en gang. Du kan ringe veiservice rett fra bilen. Av og til sparer det deg for en tur til verkstedet. Lurer du på hvordan dette fungerer? Den trådløse kommunikasjonen gjør at mange feil ikke bare kan diagnostiseres på avstand, men også utbedres med en gang. Fordeler Du nyter godt av umiddelbar problemdiagnose og pålitelig ekspertkunnskap hvis bilen skulle få driftsstans. • Rask og presis fjerndiagnose • Fjernservice for bestemte feil • Kompetent hjelp uansett tidspunkt og situasjon • Optimalt forberedt service ved behov

BMW Teleservice Battery Guard.

Har du parkert din BMW og glemt å slå av lyset? Det er ikke noe problem med BMW Teleservice Battery Guard. Dette er en praktisk tjeneste fra BMW ConnectedDrive som forhindrer at batteriet lades ut. Hvis batteriets ladestatus underskrider bestemte verdier, og andre definerte faktorer også er til stede, informerer BMW Teleservice Battery Guard deg eller verkstedet ditt umiddelbart eller neste gang du starter bilen. Det betyr at du unngår startproblemer eller batteriavhengig driftsstans. Nå kan din BMW nemlig følge med på energiforsyningen selv. Fordeler Full kontroll over batteriet – døgnet rundt. • Automatiske meldinger om kritisk ladetilstand per tekstmelding eller e-post • Rask registrering av feil på batteriet • Førsteklasses service for energiforsyning

BMW TeleServices-oppdatering.

Gjør din BMW enda mer tilgjengelig. Med programvarebaserte driveroppdateringer for Bluetooth-mobiltelefoner og USB-mediespillere kan du sørge for at de mobile enhetene er kompatible med din BMW og fungerer utmerket sammen med den. Bruk BMW Teleservice-oppdatering fra BMW ConnectedDrive og nyt følelsen av å være helt oppdatert. Fordeler Din BMW kommuniserer knirkefritt med de mobile enhetene dine. • Regelmessige tilbud om nedlasting av de nyeste driveroppdateringene • Optimal kommunikasjon mellom bilen og de mobile enhetene • Oppdateringer går enkelt og greit, også når du er på farten
  • Slik virker automatisk BMW Teleservice-anrop

    Sensorene i Condition Based Service (CBS) overvåker hele tiden forbruket av væsker, for eksempel olje, og tilstanden på slitedeler som bremsebelegg. Dersom det er behov for service, sender din BMW alle servicerelevante data automatisk til BMW. Hvis det trengs, ringer ditt foretrukne BMW-verksted straks for å avtale tid for service. I og med at verkstedet har fått helt nøyaktige data, kan servicen forberedes optimalt med alt som trengs av utstyr og deler. Det betyr at din BMW ikke blir stående lenger enn nødvendig på verkstedet. Faste serviceintervaller hører fortiden til. Nå drar du bare til verkstedet når det trengs.

  • Slik virker manuell BMW Teleservice-anrop

    Du kan når som helst aktivere et BMW Teleservice-anrop manuelt med iDrive-systemet i din BMW. Samtidig overføres alle servicerelevante data om bilen til BMW. Ditt BMW-verksted får en melding om at du vil bli kontaktet. Når dataene er analysert, blir du umiddelbart oppringt av en BMW-spesialist, og dere kan avtale tid for service. Ved å ha tilgang til bilens data kan spesialisten ta hensyn til ønskene dine på en mer detaljert og personlig måte. Om nødvendig kan også tilbehøret som trengs, bestilles i forkant.

  • Slik virker BMW Teleservice Driftsstans-anrop

    Med BMW Teleservice Driftsstans-anrop fra BMW ConnectedDrive er vi på pletten med en gang. Du kan ringe veiservice rett fra bilen. Av og til sparer det deg for en tur til verkstedet. Lurer du på hvordan dette fungerer? Den trådløse kommunikasjonen gjør at mange feil ikke bare kan diagnostiseres på avstand, men også utbedres med en gang.

  • Slik virker BMW Teleservice Battery Guard

    Full kontroll over batteriet: Dersom batteriet underskrider en bestemt ladestatus f.eks. fordi parkeringslyset er slått på, aktiveres BMW Teleservice Battery Guard automatisk og gir deg umiddelbart beskjed via tekstmelding eller e-post avhengig av hvilken variant du har valgt via BMW ConnectedDrive-portalen. BMW Teleservice Battery Guard er aktivert frem til neste gang du starter bilen. Om nødvendig tar verkstedet kontakt med deg for å avtale tidspunkt for service.

  • Personlig innstilling

    Battery Guard-funksjonene er som regel tilgjengelige som grunntjeneste i BMW TeleService. Hvis du vil få tekstmeldinger eller e-post fra Battery Guard, trenger du bare å registrere mobilnummeret ditt eller e-postadressen din via BMW ConnectedDrive Portal for å stille inn denne tjenesten. Konfigureringen via BMW ConnectedDrive Portal er en forutsetning for at du skal kunne bruke alle tjenestene i BMW Teleservice Battery Guard.

  • Slik virker BMW Teleservice-oppdatering

    Regelmessige driveroppdateringer garanterer at din BMW er kompatibel med de mobile enhetene dine. Du finner BMW Teleservice-oppdatering via alternativene for innstillinger og programvareoppdatering i den intuitive iDrive-menyen. Enten du skal oppdatere mobiltelefonen eller en USB-mediespiller, vises de nyeste tilgjengelige programvareoppdateringene på displayet. Disse oppdateringene er som regel små og kan lastes ned og installeres raskt. Det betyr at du kan holde de mobile enhetene dine og din BMW oppdatert og tilkoblet uten at du må oppsøke et BMW-verksted.

JURIDISKE BESTEMMELSER.

 

 

  • FORUTSETNINGER FOR BRUK

    BMW Teleservices er tilgjengelig i mange land. Funksjonen forutsetter ekstrautstyret intelligent nødanrop eller ConnectedDrive services. Her får du mer informasjon om forutsetningene for bruk. 

  • INFORMASJON OM PERSONVERN

    Vi legger stor vekt på personvern. Finn ut mer om retningslinjene for personvern for BMW Teleservices. 

SPØRSMÅL OG SVAR.

Spørsmål og svar til BMW Teleservices.

Har du spørsmål om BMW Teleservices? Her finner du svar på vanlige spørsmål.

  • Hva koster det å bruke disse tjenestene?

    Det er gratis å bruke BMW Teleservices SA6AE i kombinasjon med ekstrautstyret ConnectedDrive services SA6AK eller intelligent nødanrop SA6AC. Du bruker da tjenestene i inn- og utland via bilens SIM-kort.

  • Hvilke BMW-modeller kan leveres med BMW TeleService?

    Alle BMW-modeller med intelligent nødanrop (SA6AC) eller BMW ConnectedDrive services (SA6AK) har også BMW Teleservices (SA6AE).
    Du får mer informasjon hos din BMW-forhandler.

  • Hvilket BMW-verksted mottar som standard BMW Teleservice-anropet?

    Bilen din sender dataene rett til BMW. Ditt foretrukne BMW-verksted får tilgang til informasjonen. Som regel er forhandleren som leverte bilen, lagt inn i systemet.

  • Går det an å bytte verkstedet som er registrert for min BMW?

    Du kan når som helst bytte BMW-verksted. Dersom du for eksempel flytter og ønsker at et annet BMW-verksted skal motta data for din BMW, tar du kontakt med ConnectedDrive Hotline eller med ditt foretrukne BMW-verksted.

  • Hvordan vet jeg at jeg kan bruke tjenestene fra BMW Teleservices i min bruktbil, og at mitt verksted er informert?

    Tjenestene fra BMW Teleservices må være aktivert i bilen, og bilen må være tilordnet ditt foretrukne BMW-verksted. Ta kontakt med BMW-verkstedet ditt hvis du har spørsmål.

  • Hva må jeg passe på hvis jeg selger bilen?

    Informer kjøperen om funksjonene fra BMW Teleservices. Du finner nærmere informasjon på: www.bmw.com/teleservices. Informer også kjøperen om skjemaet som brukes for å velge BMW-verksted.

  • Hvordan kan tjenestene fra BMW TeleServices aktiveres i bilen?

    Som regel er BMW Teleservices aktivert ved utlevering. Hvis du er usikker, kan du ta kontakt med ditt BMW-verksted.

  • Hvordan deaktiverer jeg BMW Teleservices i bilen min?

    Du kan når som helst deaktivere BMW Teleservices. BMW TeleServices kan bare slås av hvis du deaktiverer hele nettilkoblingen for bilen. Det betyr at SIM-kortet i bilen også deaktiveres når du deaktiverer disse tjenestene. Da virker ikke nødanropet i bilen lenger.
    Du finner nærmere informasjon om deaktivering på www.bmw-connecteddrive.no