BMW i

TEKNISKE DATA. (WLTP*)

Forbruk
CO₂-utslipp ved blandet kjøring i g/km*
49-48
CO₂-utslippsklasse
A+
Blandet kjøring i l/mil*
0,22-0,21
Motorer
Systemeffekt i kW (hk)
275 (374)
Elmotor: effekt i kW
105
Elmotor: maks. dreiemoment (Nm)
250
Forbrenningsmotor: sylindre/ventiler
3/4
Forbrenningsmotor: slagvolum i cm³
1499
Forbrenningsmotor: slaglengde/boring i mm
94,6/82,0
Forbrenningsmotor: nominell effekt i hk (kW) ved o/min
170 (231) / 5800-6000
Forbrenningsmotor: maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
320/3700
Forbrenningsmotor: kompresjon:1
9.5
Rekkevidde og ladetid
Elektrisk rekkevidde i km*
52-53
Største totale rekkevidde i km
600
Bruttokapasitet, litiumionbatteri i kWh
11,6
Ladetid høyspentbatteri, i timer med 3,7 kW / 12 A (80 %)
2,4
Ladetid høyspentbatteri, i timer med 3,7 kW / 16 A (Wallbox) (80 %)
2,4
Vekt
Egenvekt i kg (EU)
1610
Tillatt totalvekt i kg
1920
Nyttelast i kg
385
Tillatt aksellast foran/bak i kg
920/1040
Bagasjeromsvolum i liter
154
Kjøreytelser
Topphastighet ved elektrisk kjøring i km/t
120
Topphastighet i km/t
250
Akselerasjon, kun elmotor 0–60 km/t i sek
4.5
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
4.4
Elastisitet 80–120 km/t i sek (4. gir)
3.4
Elastisitet 80–120 km/t i sek (5. gir)
4,0
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
195/50 R20 93W XL
Dekkdimensjon bak
215/45 R20 95W XL
Felgdimensjon foran
7 J x 20", lettmetall
Felgdimensjon bak
7,5 J x 20", lettmetall
  • Verdier uten parentes gjelder basismodellen med standard girkasse, mens verdier i parentes gjelder modellen med girkasse som leveres som ekstrautstyr.

    Brennstoff-forbruket og CO2-utslippstallene ble beregnet i henhold til EU-forordning (EF) 715/2007 som var gjeldende på tidspunktet for typegodkjenningen. Tallene refererer til et kjøretøy med grunnleggende konfigurasjon, og den beregnede forbruksinformasjonen tar hensyn til ulik størrelse på valgte hjul, dekk og ekstrautstyr. Verdiene for kjøretøyet er allerede basert på den nye WLTP-reguleringen.

    * Verdier basert på WLTP-testsyklusen.

    Fra 1. september 2018 ble NEDC kjøresyklusen erstattet med WLTP. Kjøretøy testet med WLTP kjøresyklus gir mer realistiske verdier med tanke på drivstoffforbruk, energiforbruk og utslipp, hvor NEDC ville gitt lavere verdier. I løpet av 2019 er NEDC-verdiene juridisk bindende. WLTP, og ekvivalente NEDC, utslipps- og forbruksverdier finnes i de veiledende prislistene på www.bmw.no/prislister. Du finner mer informasjon om WLTP på www.bmw.no/wltp.