MED FOKUS PÅ KJØREGLEDE.

BMW Service.

Kvalitet, effektivitet og innovasjon er de tre pilarene BMW service bygger på, og som våre kunder alltid kan stole på. Når BMW utvikler en ny bil, tenker vi allerede i planleggingsfasen nøye gjennom hvilke servicetjenester og -konsepter det vil være behov for i fremtiden, og hvordan din BMW skal få best mulig service. Resultatet av vår planlegging er konstant kjøreglede for deg.

TEKNOLOGI FRA BMW.

Du kan når som helst kontrollere servicestatusen på din BMW. Systemene i bilen, BMW-verkstedet og BMW sentralt er knyttet sammen for å sikre at du alltid får optimal service. Det blir enkelt å planlegge neste service, og du slipper unødvendige utgifter.

BMW-SERVICEPARTNERE.

Takket være vårt verdensomspennende nettverk, er nærmeste BMW-verksted aldri langt unna. Nettverket mellom bilen og sentralen og den kontinuerlige utvekslingen av informasjon garanterer deg maksimal service overalt.
Et BMW-verksted har alltid høyt kvalifiserte medarbeidere og avanserte informasjons- og diagnosesystemer. Du kan være sikker på at arbeidet som utføres, er av høy kvalitet.

ONBOARD DIAGNOSE.

Service ved hjelp av høyteknologi. Onboard Diagnose er integrert i bilen og registrerer og lagrer eventuelle feil i bilens elektriske og elektroniske systemer. Ved hjelp av denne diagnosen utarbeider det datastøttede systemet nøyaktige feilanalyser. Systemet sørger også for interaktiv og direkte toveiskommunikasjon mellom BMW-verkstedet og spesialistene hos BMW sentralt. Resultatet er servicekvalitet på toppnivå.

FULL OVERSIKT MED CONDITION BASED SERVICE.

I 1982 var BMW den første bilprodusent som avskaffet faste serviceintervaller og innførte behovstilpasset service. I dag beregnes tilstanden på slitedeler og driftsmidler avhengig av modell ved hjelp av sensorer og algoritmer eller ved help av prametre som kjørelengde eller bruksmønster.
Når du starter bilen, blir du informert om bilens tilstand og neste service. Dette sikrer at service bare utføres når det er nødvendig.

KEY READER.

I BMW-modeller fra og med produksjonsår 2000 lagres viktige data om bilen, som chassisnummer, kilometerstand og servicebehov, i nøkkelen. Ved service kan BMW-verkstedet hente frem disse opplysningene ved hjelp av den elektroniske leseren Key Reader. Uklarheter og overføringsfeil forhindres, og du får mer tid til å snakke med kundemottakeren på BMW-verkstedet.