PIONERENE DRIVER HISTORIEN FREMOVER.

Born Electric.

PIONERENE DRIVER HISTORIEN FREMOVER.

Born Electric.

Helt siden lanseringen i 2013 har BMW i gitt folk fra hele verden elektriske kjøreopplevelser. Born Electric-pionerene har delt sine opplevelser på sosiale medier. Her er historiene deres.

PIONERENE DRIVER HISTORIEN FREMOVER.Born Electric.

Helt siden lanseringen i 2013 har BMW i gitt folk fra hele verden elektriske kjøreopplevelser. Born Electric-pionerene har delt sine opplevelser på sosiale medier. Her er historiene deres.

BMW i

KATHRYN. BORN ELECTRIC I SEPTEMBER 2014.

Min lille elektronaut.

 

Jeg elsker tekniske dingser og vil alltid ha det nyeste, så jeg falt også pladask for elbiler. Det var miljøaspektet og det futuristiske utseendet som gjorde det. Elbiler begynner å bli populære, og det ser ut til at drømmen om elbiler endelig går i oppfyllelse. Sånn jeg ser det er elbiler fremtiden, ikke bensinmotorer. Når jeg kjører BMW i3, får den rolige atmosfæren meg til å slappe av og glemme stresset. Jeg nyter følelsen av å sitte i den kule kupeen og kjøre bilen avslappet gjennom gatene. Det hender faktisk at folk stopper og roper: "Stilig bil", når jeg kjører forbi.

 

#GREEN #CALIFORNIA #BORNELECTRIC #BMWi

LOU. BORN ELECTRIC I SEPTEMBER 2014.

Mindre er mer-tankegangen.

 

Ofte sammenligner jeg BMW i3 med konseptet med mikrohus, der en smart designet ting kan være praktisk og samtidig ekstremt plassbesparende. Kupeen minner meg om et hus innredet av Charles og Ray Eames: det formede instrumentpanelet i tre, det bevisste materialvalget og de store glassflatene. På samme måte som et smart hus slipper naturen inn og lar innsiden og utsiden gli over i hverandre, omfatter i3 en rekke funksjoner og teknologiske løsninger samlet i en robust, liten ramme. Jeg ser på i3 som en forlengelse av boligen min.

 

#BORNELECTRIC #PACIFICNORTHWEST #BMWi

ROGER. BORN ELECTRIC I DESEMBER 2013.

Fremtiden er her og nå.

 

Jeg har allerede testet en del elbiler, men i3 var den eneste som fikk meg til å føle meg spesiell. Jeg vil ikke ha oppmerksomhet, men jeg føler at i3 vekker interessen til folk, faktisk mer enn andre "sportsbiler". i3 gjør at folk begynner å snakke med meg. Flere har spurt meg om denne bilen enn om andre biler jeg har hatt. Jeg kjører mest på fritiden siden jeg bor rett ved kontoret og stort sett sykler til jobb. Men når jeg har kundebesøk, kjører jeg gjerne. De fleste har bare sett en elbil fra utsiden og blir veldig positivt overrasket når jeg gir gass.

 

#THEFUTURE #BORNELECTRIC #BMWi

STEVE. BORN ELECTRIC I MARS 2015.

Veien er målet.


Familien min og jeg elsker å dra på bilferie. Med BMW i3 kommer vi oss langt av gårde når vi har flere dager til rådighet. Den praktiske bilen passer livsstilen vår og bidrar til å utvide horisonten vår, bokstavelig talt. Den bringer oss til ukjente steder og gjør reisen til et eventyr, spesielt for ungene våre på fem og åtte. Vi prøver å vise dem naturen med alle små og store undre. i3 gir oss frihet. En reise er ikke bare reisemålet, men også minnene om alt som skjer på veien dit.

 

#BORNELECTRIC #BMWi3 #SEATTLE

GARY. BORN ELECTRIC I JULI 2015.

Hopp inn og kjør.

 

Jeg ble hekta allerede etter den første turen med BMW i3 i fjor. Jeg følte meg så kul, smart og spesiell. Det føltes bra å gjøre noe for miljøet. I mine øyne overbeviser i3 først og fremst med den lekre designen, størrelsen og elmotoren. BMW i Remote-appen er super og gjør at jeg har perfekt nettilgang. I byen setter jeg meg bare inn og kjører av gårde. Det kan jo være vanskelig å finne parkeringsplass, men i3 får plass over alt.

 

#THEFUTURE #BORNELECTRIC #BMWi

LUCIE. BORN ELECTRIC I OKTOBER 2014.

Jeg er forelsket.


Jeg hadde aldri sett for meg at jeg skulle kjøre rundt i en elbil, og nå kjører jeg en hver dag. Jeg er overbevist om at elbiler er fremtiden, og jeg er så glad for at jeg er den del av det. Jeg nyter hvert sekund i min BMW i3. Det er så artig med motoren, den kjappe starten og frasparket. Kjørefølelsen er fantastisk, og det er komforten også – for ikke å nevne de vakre materialene og det naturlige helheltinntrykket som bilen gir. BMW i3 er skjønnheten og udyret i ett – jeg elsker den. Den eneste ulempen er at jeg må dele den med mannen min. Jeg vil ha den for meg selv.


#EMISSIONFREE #PRAGUE #PERFECTION #BORNELECTRIC #BMWi

Drivstofforbruk og CO₂-utslipp.

  • Strømforbruk og CO2-utslipp for BMW i3:
    Drivstofforbruk i l/mil (ved blandet kjøring): 0
    CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0
    Strømforbruk i kWh / 100 km (ved blandet kjøring): 12,9

    Strømforbruk og CO2-utslipp for nye BMW i3:
    Drivstofforbruk i l/mil (ved blandet kjøring): 0
    CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 0
    Strømforbruk i kWh / 100 km (ved blandet kjøring): 12,6*/13,1**

    Strømforbruk og CO2-utslipp for BMW i3 Plug-in hybrid:
    CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 13
    Strømforbruk i kWh / 100 km (ved blandet kjøring): 13,5
    Drivstofforbruk i l/mil (ved blandet kjøring): 0,6

    Strømforbruk og CO2-utslipp for nye BMW i3 Plug-in hybrid:
    CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 12*/13**
    Strømforbruk i kWh / 100 km (ved blandet kjøring): 11,3*/11,9**
    Drivstofforbruk i l/mil (ved blandet kjøring): 0,06

    BMW i8 med plug-in-hybriddriften BMW eDrive:
    Drivstofforbruk i l/mil (ved blandet kjøring): 0,21
    CO2-utslipp i g/km (ved blandet kjøring): 49
    Strømforbruk i kWh / 100 km (ved blandet kjøring): 11,9

    * Felgklasse 1: 19" hjul
    ** Felgklasse 2: 20" hjul, vinterhjul

    Verdiene for drivstofforbruk, CO2-utslipp og strømforbruk er avhengige av den valgte felg- og dekkdimensjonen.

    Rekkevidden avhenger av ulike faktorer, fremfor alt kjørestil, veiforhold, utetemperatur, varme/klimaanlegg og forhåndstemperering.

    Våre prislister inneholder informasjon om CO2-utslipp og drivstofforbruk.