BMW X1 med 4-sylindret bensin-rekkemotor

Innovasjonspakker.

De 4-sylindrede bensinmotorene i BMW X1.

De 4-sylindrede bensinmotorene med BMW TwinPower turboteknologi er imponerende dynamiske og har et lavt forbruk. Den helvariable ventilstyringen Valvetronic og den direkte bensininnsprøytningen High Precision Injection reduserer forbruket, mens TwinScroll Turbo og dobbel-VANOS gir økt effekt og bedre respons. Tallene for xDrive28i taler for seg selv. Med hele 245 hk akselererer BMW X1 fra 0 til 100 km/t på bare 6,1 sekunder, og forbruket ved blandet kjøring er bare 0,79 liter per mil.

Motorverdiene for de 4-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensinmotorene sDrive20i og xDrive20i er like imponerende. Selv med 184 hk er forbruket på bare 0,71 og 0,77 liter per mil, mens 0 til 100 km/t er unnagjort på bare
7,4 og 7,8 sekunder. sDrive18i har et roligere temperament uten at det legger en demper på kjøregleden. Den 4-sylindrede motoren på 150 hk har moderne motorteknikk og variabel kamakselstyring. Dette gir høy effekt med et kraftig dreiemoment i hele turtallsregisteret, i tillegg til et lavt forbruk.

Drivstofforbruk/CO2-utslipp


Drivstofforbruk ved blandet kjøring:
0,71 til 0,84 liter per mil
CO2-utslipp ved blandet kjøring:
165 til 195 g/km

Alle motorene tilfredsstiller EU5-normen.

Motoren tilfredsstiller EU5-normen. ECE-kjøresyklus (93/116/EU) gjelder som basis for beregning av forbruksverdier som er sammensatt av ca. 1/3 bykjøring og 2/3 landeveiskjøring (målt på grunnlag av veistrekning). I tillegg måles også CO2-utslippet. Forbruket er beregnet for biler med standardutstyr. Ekstrautstyr (f.eks. brede dekk) kan påvirke forbruket betydelig.