DET TAR BARE ET PAR SEKUNDER Å GJØRE INNTRYKK.

BMW TwinPower turbomotorer i BMW X4.

Et trykk på startknappen er alt som skal til for å merke kreftene til BMW X4. Selvsagt har alle BMW TwinPower turbomotorene imponerende kjøreytelser og usedvanlig effektiv drivstoffutnyttelse. BMW EfficientDynamics-motorfamilien er nøkkelen til dette. Den kombinerer det nyeste innen innsprøytningsteknologi og helvariabel effektstyring med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er høy effekt og overraskende lave forbruks- og utslippsverdier.

6-SYLINDRET M PERFORMANCE TWINPOWER TURBO BENSIN-REKKEMOTOR.

Den 6-sylindrede M Performance TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren utmerker seg med overlegen kraftutfoldelse, silkemyk motorgange og høy effekt. Den kraftfulle 3,0-litersmotoren har et lydoptimert eksosanlegg med et innovativt spjeldkonsept som gir en herlig sportslig motorlyd.

Motoren har Valvetronic helvariabel ventilstyring inkl. dobbel-Vanos, High Precision Injection og TwinScroll turbolader som fyller sylindrene optimalt. Resultatet er en toppeffekt på 360 hk og et maksimalt dreiemoment på 465 Nm. Turbomotoren akselererer bilen fra null til hundre på 4,9 sekunder og gir bilen en topphastighet på 250 km/t. Samtidig senker intelligent og innovativ teknologi drivstofforbruket ved blandet kjøring til kun 0,86 liter per mil, mens CO2-utslippet er nede på 199 gram per km.

Imponerende effektiv drivstoffutnyttelse, masse krefter og kontant respons selv på lave turtall – det er slik motoren i en M Performance-modell skal være.

Alle verdier er basert på EU-kjøresyklusen og avhenger av den valgte dekkdimensjonen.

  • BMW X4 M40i
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2979
    Slaglengde/boring i mm
    89,6/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    360 (265) / 5800–6000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    465 / 1350–5250
    Kompresjon :1
    10.2

BMW TWINPOWER TURBO BENSINMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo bensinmotorer vekker begeistring med temperamentsfull kraftutfoldelse og spontan respons helt fra lave turtall. Samtidig har de lavere forbruk og utslipp og høyere effekt enn forgjengerne. Disse innovasjonene for mer effektiv drivstoffutnyttelse og bedre kjøredynamikk er en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien. De kombinerer den nyeste innsprøytningsteknologien og Valvetronic helvariabel ventilstyring inkludert dobbel-Vanos med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er en svært effektiv motor som er et strålende eksempel på BMWs anerkjente motorkompetanse. Den 6-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren har flere ganger blitt kåret til Engine of the Year. Med dynamisk kraftutfoldelse, rolig motorgange og imponerende drivstoffutnyttelse har den fått høy status. Det velkjente teknologikonseptet til motorene i EfficientDynamics-motorserien blir brukt i nesten alle bensinmotorene.

  • BMW X4 xDrive35i
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2979
    Slaglengde/boring i mm
    89,6/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    225 (306) / 5800–6400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1200–5000
    Kompresjon :1
    10.2
  • BMW X4 xDrive28i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1997
    Slaglengde/boring i mm
    90,1/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    245 (180) / 5000–6500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350 / 1250–4800
    Kompresjon :1
    10.0
  • BMW X4 xDrive20i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1997
    Slaglengde/boring i mm
    90,1/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    184 (135) / 5000–6250
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    270 / 1250–4500
    Kompresjon :1
    10.0

BMW TWINPOWER TURBO DIESELMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo dieselmotorer er et godt eksempel på konsekvent implementering av prinsippet bak BMW EfficientDynamics. Det innebærer at toppytelser kombineres med lavt forbruk. Dieselmotorene kjennetegnes av spontan respons og temperamentsfull kraftutfoldelse i alle turtallsområder og av et økonomisk forbruk. De er kjent for effektiv drivstoffutnyttelse og dynamiske kjøreytelser. Samtidig slipper de ut få skadelige stoffer og produserer lite friksjon, slik at du er garantert maksimal kjøreglede. De nye dieselmotorene i EfficientDynamics-familien er konstruert i lett aluminium og har en, to eller tre turboladere og variabel turbingeometri. Nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning står for drivstoffinnsprøytningen. Det betyr optimert forbrenning og bidrar til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • BMW X4 xDrive35d
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    313 (230) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    630 / 1500–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X4 xDrive30d
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    258 (190) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    560 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X4 xDrive20d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon :1
    16.5