OVERBEVISENDE KRAFTFULL, OVERRASKENDE ØKONOMISK.

BMW TwinPower turbomotorene i BMW X3.

Den allsidige BMW X3 utmerker seg med like allsidige bensin- og dieselmotorer. For å gjøre bilen mer økonomisk i drift og samtidig mer dynamisk er det nyeste innen innsprøytningsteknologi og helvariabel effektstyring kombinert med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er høy effekt og overraskende lave forbruks- og utslippsverdier. Ekstra effektiv energiutnyttelse har den nyeste generasjonen 4-sylindret BMW TwinPower Turbo dieselmotor.

BMW TWINPOWER TURBO BENSINMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo bensinmotorer vekker begeistring med temperamentsfull kraftutfoldelse og spontan respons helt fra lave turtall. Samtidig har de lavere forbruk og utslipp og høyere effekt enn forgjengerne. Disse innovasjonene for mer effektiv drivstoffutnyttelse og bedre kjøredynamikk er en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien. De kombinerer den nyeste innsprøytningsteknologien og Valvetronic helvariabel ventilstyring inkludert dobbel-Vanos med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er en svært effektiv motor som er et strålende eksempel på BMWs anerkjente motorkompetanse. Den 6-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren har flere ganger blitt kåret til Engine of the Year. Med dynamisk kraftutfoldelse, rolig motorgange og imponerende drivstoffutnyttelse har den fått høy status. Det velkjente teknologikonseptet til motorene i EfficientDynamics-motorserien blir brukt i nesten alle bensinmotorene.

  • BMW X3 xDrive35i
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2979
    Slaglengde/boring i mm
    89,6/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    306 (225) / 5800–6400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1200–5000
    Kompresjon :1
    10.2
  • BMW X3 xDrive28i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1997
    Slaglengde/boring i mm
    90,1/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    245 (180) / 5000–6500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350 / 1250–4800
    Kompresjon :1
    10.0
  • BMW X3 xDrive20i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1997
    Slaglengde/boring i mm
    90,1/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    184 (135) / 5000–6250
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    270 / 1250–4500
    Kompresjon :1
    10.0
  • BMW X3 sDrive20i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1997
    Slaglengde/boring i mm
    90,1/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    184 (135) / 5000–6250
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    270 / 1250–4500
    Kompresjon :1
    10.0

BMW TWINPOWER TURBO DIESELMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo dieselmotorer er et godt eksempel på konsekvent implementering av prinsippet bak BMW EfficientDynamics. Det innebærer at toppytelser kombineres med lavt forbruk. Dieselmotorene kjennetegnes av spontan respons og temperamentsfull kraftutfoldelse i alle turtallsområder og av et økonomisk forbruk. De er kjent for effektiv drivstoffutnyttelse og dynamiske kjøreytelser. Samtidig slipper de ut få skadelige stoffer og produserer lite friksjon, slik at du er garantert maksimal kjøreglede. De nye dieselmotorene i EfficientDynamics-familien er konstruert i lett aluminium og har en, to eller tre turboladere og variabel turbingeometri. Nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning står for drivstoffinnsprøytningen. Det betyr optimert forbrenning og bidrar til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • BMW X3 xDrive35d
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    313 (230) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    630 / 1500–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X3 xDrive30d
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    258 (190) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    560 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X3 xDrive20d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X3 sDrive18d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    150 (110) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    360 / 1500–2250
    Kompresjon :1
    16.5