LA HODET BESTEMME SEG FOR Å FØLGE INTUISJONEN.

BMW TwinPower turbomotorene i BMW X1.

De innovative BMW TwinPower turbomotorene i BMW X1 kombinerer ytelse og effektiv energiutnyttelse. Her finner du et utvalg motorer med innovativ turbolading og toppmoderne innsprøytningteknologi. Den nyeste generasjonen diesel- og bensinmotorer står med andre ord først og fremst for kjøreglede.

BMW TWINPOWER TURBO BENSINMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo bensinmotorer vekker begeistring med temperamentsfull kraftutfoldelse og spontan respons helt fra lave turtall. Samtidig har de lavere forbruk og utslipp og høyere effekt enn forgjengerne. Disse innovasjonene for mer effektiv drivstoffutnyttelse og bedre kjøredynamikk er en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien. De kombinerer den nyeste innsprøytningsteknologien og Valvetronic helvariabel ventilstyring inkludert dobbel-Vanos med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er en svært effektiv motor som er et strålende eksempel på BMWs anerkjente motorkompetanse. Den 6-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren har flere ganger blitt kåret til Engine of the Year. Med dynamisk kraftutfoldelse, rolig motorgange og imponerende drivstoffutnyttelse har den fått høy status. Det velkjente teknologikonseptet til motorene i EfficientDynamics-motorserien blir brukt i nesten alle bensinmotorene.

  • BMW X1 xDrive25i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    231 (170) / 5000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350/1250
    Kompresjon :1
    10.2
  • BMW X1 xDrive20i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    192 (141) / 5000–6000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    280 / 1250–4600
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW X1 sDrive20i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    192 (141) / 5000–6000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    280 / 1250–4600
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW X1 sDrive18i
    Sylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolum i cm³
    1499
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    136 (100) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    220/1250
    Kompresjon :1
    11.0

BMW TWINPOWER TURBO DIESELMOTORER.

Den nye generasjonen BMW TwinPower Turbo dieselmotorer er et godt eksempel på konsekvent implementering av prinsippet bak BMW EfficientDynamics. Det innebærer at toppytelser kombineres med lavt forbruk. Dieselmotorene kjennetegnes av spontan respons og temperamentsfull kraftutfoldelse i alle turtallsområder og av et økonomisk forbruk. De er kjent for effektiv drivstoffutnyttelse og dynamiske kjøreytelser. Samtidig slipper de ut få skadelige stoffer og produserer lite friksjon, slik at du er garantert maksimal kjøreglede. De nye dieselmotorene i EfficientDynamics-familien er konstruert i lett aluminium og har en, to eller tre turboladere og variabel turbingeometri. Nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning står for drivstoffinnsprøytningen. Det betyr optimert forbrenning og bidrar til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • BMW X1 xDrive25d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    231 (170) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X1 sDrive20d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X1 xDrive20d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X1 sDrive18d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    150 (110) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    330/1750
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X1 xDrive18d
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    150 (110) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    330/1750
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW X1 sDrive16d
    Sylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolum i cm³
    1496
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    116 (85) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    270/1750
    Kompresjon :1
    16.5

Fuel consumption and CO2 emissions.

Fuel consumption and CO2 emissions for the BMW X1 models with petrol or diesel engine:
Fuel consumption in l/100 km (combined): 6.6 to 3.9
CO2 emissions in g/km (combined): 152 to 104

 

Fuel consumption and CO2 emissions for the BMW X1 xDrive25i:
Fuel consumption in l/100 km (combined): 6.6 to 6.4
CO2 emissions in g/km (combined): 152 to 149

 

Further information about the official fuel consumption and the official specific CO2 emissions for new passenger automobiles can be found in the 'New Passenger Vehicle Fuel Consumption and CO2 Emission Guidelines', which are available free of charge at all sales outlets and from DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH, Hellmuth-Hirth-Str. 1, 73760 Ostfildern, Germany.