BMW i

TEKNISKE DATA.

Forbruk
Energiforbruk i kWh / 100 km
12,9
CO₂-utslipp ved blandet kjøring i g/km
0
Miljøklasse (Plug-in hybrid: CO₂-miljøklasse)
A+
Rekkevidde og batteri
Elektrisk rekkevidde i km
190***
Rekkevidde i daglig bruk i km
130
Litiumionbatteriets kapasitet i kWh
18,8
Hurtiglading, f.eks. med hurtigladestasjon (likestrøm): likestrøm, 125 A, 50 kW (80 %)
Under 30 min
Ladetid, høyspentbatteri i timer med 16 A (80 %)
6
Vekt
Egenvekt i kg (DIN/EN)
1280
Tillatt totalvekt i kg
1630
Nyttelast i kg
425
Tillatt aksellast foran/bak i kg
755/930
BMW eDrive
Elmotor: effekt i hk (kW)
125
Elmotor: maks. dreiemoment (Nm)
250
Ytelser
Topphastighet, kun elmotor i km/t
150
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
7,2
Elastisitet 80–120 km/t i sek
4,9
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
155/70 R19 84 Q
Dekkdimensjon bak
155/70 R19 84 Q
Felgdimensjon foran
5 J x 19", lettmetall
Felgdimensjon bak
5 J x 19", lettmetall
Forbruk
Energiforbruk i kWh / 100 km
12,6/13,1*
CO₂-utslipp ved blandet kjøring i g/km
0
Miljøklasse (Plug-in hybrid: CO₂-miljøklasse)
A+
Rekkevidde og batteri
Elektrisk rekkevidde i km
300–312***
Rekkevidde i daglig bruk i km
200
Litiumionbatteriets kapasitet i kWh
27,2
Hurtiglading, f.eks. med hurtigladestasjon (likestrøm): likestrøm, 125 A, 50 kW (80 %)
Under 40 min
Ladetid, høyspentbatteri i timer med 16 A (80 %)
7,5
Vekt
Egenvekt i kg (DIN/EN)
1320
Tillatt totalvekt i kg
1670
Nyttelast i kg
425
Tillatt aksellast foran/bak i kg
750/955
BMW eDrive
Elmotor: effekt i hk (kW)
125
Elmotor: maks. dreiemoment (Nm)
250
Ytelser
Topphastighet, kun elmotor i km/t
150
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
7,3
Elastisitet 80–120 km/t i sek
5,1
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
155/70 R19 84 Q
Dekkdimensjon bak
155/70 R19 84 Q
Felgdimensjon foran
5 J x 19", lettmetall
Felgdimensjon bak
5 J x 19", lettmetall
Forbruk
Energiforbruk i kWh / 100 km
13,5
CO₂-utslipp ved blandet kjøring i g/km
13
Miljøklasse (Plug-in hybrid: CO₂-miljøklasse)
A+
Rekkevidde og batteri
Elektrisk rekkevidde i km
170***
Rekkevidde i daglig bruk i km
270
Litiumionbatteriets kapasitet i kWh
18,8
Hurtiglading, f.eks. med hurtigladestasjon (likestrøm): likestrøm, 125 A, 50 kW (80 %)
Under 30 min
Ladetid, høyspentbatteri i timer med 16 A (80 %)
6
Vekt
Egenvekt i kg (DIN/EN)
1415
Tillatt totalvekt i kg
1755
Nyttelast i kg
415
Tillatt aksellast foran/bak i kg
765/1030
BMW eDrive
Elmotor: effekt i hk (kW)
125
Elmotor: maks. dreiemoment (Nm)
250
Ytelser
Topphastighet, kun elmotor i km/t
150
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
7,9
Elastisitet 80–120 km/t i sek
5,5
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
155/70 R19 84 Q
Dekkdimensjon bak
175/60 R19 84 Q
Felgdimensjon foran
5 J x 19", lettmetall
Felgdimensjon bak
5.5 J x 19", lettmetall
Forbruk
Energiforbruk i kWh / 100 km
11,3/11,9**
CO₂-utslipp ved blandet kjøring i g/km
12
Miljøklasse (Plug-in hybrid: CO₂-miljøklasse)
A+
Rekkevidde og batteri
Elektrisk rekkevidde i km
231–240***
Rekkevidde i daglig bruk i km
330
Litiumionbatteriets kapasitet i kWh
27,2
Hurtiglading, f.eks. med hurtigladestasjon (likestrøm): likestrøm, 125 A, 50 kW (80 %)
Under 40 min
Ladetid, høyspentbatteri i timer med 16 A (80 %)
7,5
Vekt
Egenvekt i kg (DIN/EN)
1440
Tillatt totalvekt i kg
1760
Nyttelast i kg
395
Tillatt aksellast foran/bak i kg
770/1030
BMW eDrive
Elmotor: effekt i hk (kW)
125
Elmotor: maks. dreiemoment (Nm)
250
Ytelser
Topphastighet, kun elmotor i km/t
150
Akselerasjon 0–100 km/t i sek
8,1
Elastisitet 80–120 km/t i sek
5,7
Felger og dekk
Dekkdimensjon foran
155/70 R19 84 Q
Dekkdimensjon bak
175/60 R19 84 Q
Felgdimensjon foran
5 J x 19", lettmetall
Felgdimensjon bak
5.5 J x 19", lettmetall

Mer informasjon

  • * Felgklasse 1: 19" hjul

    ** Felgklasse 2: 20" hjul, vinterhjul
    Verdiene for drivstofforbruk, CO2-utslipp og strømforbruk er avhengige av den valgte felg- og dekkdimensjonen.

    ** Rekkevidden avhenger av ulike faktorer, fremfor alt kjørestil, veiforhold, utetemperatur, varme/klimaanlegg og forhåndstemperering.

    Våre prislister inneholder informasjon om CO2-utslipp.

    Basis for beregning av forbruksverdier er EU-kjøresyklusen (93/116/EF), som er sammensatt av ca. 1/3 bykjøring og 2/3 landeveiskjøring (målt i veistrekning). I tillegg måles CO2-utslippet. Forbruket er beregnet på biler med standardutstyr. Ekstrautstyr (for eksempel bredere dekk) kan påvirke forbruket og kjøreytelsene betydelig.

    Avgassen fra forbrenningsmotoren som lader batteriet til BMW i3 Plug-in hybrid, tilfredsstiller utslippsstandarden Euro 6. Basis for beregning av forbruksverdier (strøm, drivstoff) er EU-kjøresyklusen (93/116/EF), som er sammensatt av ca. 1/3 bykjøring og 2/3 landeveiskjøring (målt i veistrekning). I tillegg måles CO2-utslippet. Forbruket er beregnet på biler med standardutstyr. Ekstrautstyr kan påvirke forbruket og kjøreytelsene.

    Opplysningene gjelder for Norge. Modellene som er avbildet, kan ha utstyr og tilbehør som ikke hører med til standardmodellenes spesifikasjoner. I enkelte land kan det på grunn av varierende lovbestemmelser forekomme avvik fra modell- og utstyrsversjonene som er beskrevet her. Ta kontakt med din BMW-forhandler for nærmere informasjon. Vi forbeholder oss retten til endringer i konstruksjon og utstyr og tar forbehold om feil. Det er ikke tatt hensyn til spesialutstyr for det enkelte land.

    Egenvekt EU i kg: Verdiene er inkludert et tankinnhold på 90 prosent, en førervekt på 68 kg og 7 kg bagasje. Egenvekten gjelder biler med standardutstyr. Ekstrautstyr kan øke egenvekten.

    BMW anbefaler bruk av blyfri bensin med 95 ROZ. Det kan brukes ned til 91 ROZ med en maksimal etanolandel på 10 prosent (E10). Opplysningene om effekt og forbruk er basert på bruk av bensintypen 98 ROZ.

    Opplysningene gjelder ikke én enkelt bil og er ikke en del av tilbudet, men skal kun brukes for å sammenligne ulike biltyper.

    CO2-utslipp forårsaket av produksjon og klargjøring av drivstoff eller andre energikilder, er ikke inkludert i beregningen av CO2-utslipp iht. direktiv 1999/94/EF.