STILFULL ENERGIUTNYTTELSE, UNIK KJØREDYNAMIKK.

BMW TwinPower turbomotorer i BMW 5-serie Gran Turismo.

Det er det samme om du velger BWM 5-serie Gran Turismo med bensinmotor eller dieselmotor. Alle motorene er kraftige og turtallsvillige og har dynamisk kraftutfoldelse. Samtidig sørger intelligente tiltak fra BMW EfficientDynamics og den unike TwinPower turboteknologien for svært effektiv energiutnyttelse. Det gir maksimal effekt og lavere drivstofforbruk og utslipp.

BMW TWINPOWER TURBO BENSINMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo bensinmotorer vekker begeistring med temperamentsfull kraftutfoldelse og spontan respons helt fra lave turtall. Samtidig har de lavere forbruk og utslipp og høyere effekt enn forgjengerne. Disse innovasjonene for mer effektiv drivstoffutnyttelse og bedre kjøredynamikk er en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien. De kombinerer den nyeste innsprøytningsteknologien og Valvetronic helvariabel ventilstyring inkludert dobbel-Vanos med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er en svært effektiv motor som er et strålende eksempel på BMWs anerkjente motorkompetanse. Den 6-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren har flere ganger blitt kåret til Engine of the Year. Med dynamisk kraftutfoldelse, rolig motorgange og imponerende drivstoffutnyttelse har den fått høy status. Det velkjente teknologikonseptet til motorene i EfficientDynamics-motorserien blir brukt i nesten alle bensinmotorene.

  • BMW 550i Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    8/4
    Slagvolum I cm³
    4 395
    Slaglengde/boring i mm
    88,3/89,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    330 (450)/5 500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    650/2 000–4 500
    Kompresjon :1
    10,0
  • BMW 550i xDrive Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    8/4
    Slagvolum I cm³
    4 395
    Slaglengde/boring i mm
    88,3/89,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    330 (450)/5 500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    650/2 000–4 500
    Kompresjon :1
    10,0
  • BMW 535i Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum I cm³
    2 979
    Slaglengde/boring i mm
    89,6/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    225 (306)/5 800
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400/1 200–5 000
    Kompresjon :1
    10,2
  • BMW 535i xDrive Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum I cm³
    2 979
    Slaglengde/boring i mm
    89,6/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    225 (306)/5 800
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400/1 200–5 000
    Kompresjon :1
    10,2

BMW TWINPOWER TURBO DIESELMOTORER.

Den nye generasjonen BMW TwinPower Turbo dieselmotorer er et godt eksempel på konsekvent implementering av prinsippet bak BMW EfficientDynamics. Det innebærer at toppytelser kombineres med lavt forbruk. Dieselmotorene kjennetegnes av spontan respons og temperamentsfull kraftutfoldelse i alle turtallsområder og av et økonomisk forbruk. De er kjent for effektiv drivstoffutnyttelse og dynamiske kjøreytelser. Samtidig slipper de ut få skadelige stoffer og produserer lite friksjon, slik at du er garantert maksimal kjøreglede. De nye dieselmotorene i EfficientDynamics-familien er konstruert i lett aluminium og har en, to eller tre turboladere og variabel turbingeometri. Nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning står for drivstoffinnsprøytningen. Det betyr optimert forbrenning og bidrar til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • BMW 535d Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum I cm³
    2 993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    230 (313)/4 400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    630/1 500–2 500
    Kompresjon :1
    16,5
  • BMW 535d xDrive Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum I cm³
    2 993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    230 (313)/4 400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    630/1 500–2 500
    Kompresjon :1
    16,5
  • BMW 530d Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum I cm³
    2 993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (258)/4 000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    560/1 500–3 000
    Kompresjon :1
    16,5
  • BMW 530d xDrive Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum I cm³
    2 993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (258)/4 000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    560/1 500–3 000
    Kompresjon :1
    16,5
  • BMW 520d Gran Turismo
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum I cm³
    1 995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    135 (184)/4 000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    380/1 750–2 750
    Kompresjon :1
    16,5