UTPREGET DYNAMISK OG EFFEKTIV.

BMW TwinPower turbomotorene i BMW 4-serie Cabriolet.

Motoren er hjertet i din BMW 4-serie Cabriolet. I bensinmotorene kombinerer BMW TwinPower turboteknologi innovativ turboladerteknologi med Valvetronic, dobbel-VANOS og High Precision Injection. I dieselmotorene kombineres nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning og variabel turbingeometri. Alle funksjonene har som mål å bidra til toppløs kjøreglede.

BMW TWINPOWER TURBO BENSINMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo bensinmotorer vekker begeistring med temperamentsfull kraftutfoldelse og spontan respons helt fra lave turtall. Samtidig har de lavere forbruk og utslipp og høyere effekt enn forgjengerne. Disse innovasjonene for mer effektiv drivstoffutnyttelse og bedre kjøredynamikk er en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien. De kombinerer den nyeste innsprøytningsteknologien og Valvetronic helvariabel ventilstyring inkludert dobbel-Vanos med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er en svært effektiv motor som er et strålende eksempel på BMWs anerkjente motorkompetanse. Den 6-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren har flere ganger blitt kåret til Engine of the Year. Med dynamisk kraftutfoldelse, rolig motorgange og imponerende drivstoffutnyttelse har den fått høy status. Det velkjente teknologikonseptet til motorene i EfficientDynamics-motorserien blir brukt i nesten alle bensinmotorene.

  • BMW 440i Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    326 (240) / 5500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1380–5000
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW 440i xDrive Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    326 (240) / 5500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1380–5000
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW 435i
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm3
    2979.0
    Slaglengde/boring i mm
    89,6/84
    Nominell effekt i kW (hk) ved o/min
    225 (306)/5800–6400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400/1200-5000
    Kompresjon : 1
    10.2
  • BMW 435i xDrive
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm3
    2979.0
    Slaglengde/boring i mm
    89,6/84,0
    Nominell effekt i kW (hk) ved o/min
    225 (306)/5800–6400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400/1200–5000
    Kompresjon : 1
    10.2
  • BMW 430i Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    252 (185) / 5200
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350 / 1450–4800
    Kompresjon :1
    10.2
  • BMW 430i xDrive Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    252 (185) / 5200
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350 / 1450–4800
    Kompresjon :1
    10.2
  • BMW 428i
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm3
    1997.0
    Slaglengde/boring i mm
    90,1/84
    Nominell effekt i kW (hk) ved o/min
    180 (245)/5000-6500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350/1250–4800
    Kompresjon : 1
    10.0
  • BMW 428i xDrive
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm3
    1997.0
    Slaglengde/boring i mm
    90,1/84,0
    Nominell effekt i kW (hk) ved o/min
    180 (245)/5000–6500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350/1250–4800
    Kompresjon : 1
    10.0
  • BMW 420i Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    184 (135) / 5000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    290 / 1350–4600
    Kompresjon :1
    11.0

BMW TWINPOWER TURBO DIESELMOTORER.

Den nye generasjonen BMW TwinPower Turbo dieselmotorer er et godt eksempel på konsekvent implementering av prinsippet bak BMW EfficientDynamics. Det innebærer at toppytelser kombineres med lavt forbruk. Dieselmotorene kjennetegnes av spontan respons og temperamentsfull kraftutfoldelse i alle turtallsområder og av et økonomisk forbruk. De er kjent for effektiv drivstoffutnyttelse og dynamiske kjøreytelser. Samtidig slipper de ut få skadelige stoffer og produserer lite friksjon, slik at du er garantert maksimal kjøreglede. De nye dieselmotorene i EfficientDynamics-familien er konstruert i lett aluminium og har en, to eller tre turboladere og variabel turbingeometri. Nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning står for drivstoffinnsprøytningen. Det betyr optimert forbrenning og bidrar til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • BMW 435d xDrive Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    313 (230) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    630 / 1500–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 430d Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    258 (190) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    560 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 425d Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    224 (165) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 420d Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon :1
    16.5