EN KLASSE FOR SEG. I ALLE KLASSER.

BMW TwinPower turbomotorer i BMW 3-serie Touring.

Alle bensin- og dieselmotorene fra BMW EfficientDynamics har avansert innsprøytningsteknologi, helvariabel effektstyring og nyeste generasjon turbolader. Dette resulterer i imponerende drivkraft kombinert med lave forbruks- og utslippsverdier. Toppmotoren i BMW 340i Touring er spesielt dynamisk. En motor som utmerker seg på forbruks- og utslippssiden er BMW 320d Touring EfficientDynamics Edition.

BMW TWINPOWER TURBO BENSINMOTORER.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo bensinmotorer vekker begeistring med temperamentsfull kraftutfoldelse og spontan respons helt fra lave turtall. Samtidig har de lavere forbruk og utslipp og høyere effekt enn forgjengerne. Disse innovasjonene for mer effektiv drivstoffutnyttelse og bedre kjøredynamikk er en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien. De kombinerer den nyeste innsprøytningsteknologien og Valvetronic helvariabel ventilstyring inkludert dobbel-Vanos med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er en svært effektiv motor som er et strålende eksempel på BMWs anerkjente motorkompetanse. Den 6-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren har flere ganger blitt kåret til Engine of the Year. Med dynamisk kraftutfoldelse, rolig motorgange og imponerende drivstoffutnyttelse har den fått høy status. Det velkjente teknologikonseptet til motorene i EfficientDynamics-motorserien blir brukt i nesten alle bensinmotorene.

  • BMW 340i Touring
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    326 (240) / 5500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1380–5000
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW 340i xDrive Touring
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    326 (240) / 5500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1380–5000
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW 330i Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    252 (185) / 5200
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350 / 1450–4800
    Kompresjon :1
    10.2
  • BMW 330i xDrive Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    252 (185) / 5200
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350 / 1450–4800
    Kompresjon :1
    10.2
  • BMW 320i Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    184 (135) / 5000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    290 / 1350–4250 [270 / 1350–4600]
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW 320i xDrive Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    184 (135) / 5000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    270 / 1350–4600
    Kompresjon :1
    11.0
  • BMW 318i Touring
    Sylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolum i cm³
    1499
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    136 (100) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    220 / 1250–4300
    Kompresjon :1
    11.0

BMW TWINPOWER TURBO DIESELMOTORER.

Den nye generasjonen BMW TwinPower Turbo dieselmotorer er et godt eksempel på konsekvent implementering av prinsippet bak BMW EfficientDynamics. Det innebærer at toppytelser kombineres med lavt forbruk. Dieselmotorene kjennetegnes av spontan respons og temperamentsfull kraftutfoldelse i alle turtallsområder og av et økonomisk forbruk. De er kjent for effektiv drivstoffutnyttelse og dynamiske kjøreytelser. Samtidig slipper de ut få skadelige stoffer og produserer lite friksjon, slik at du er garantert maksimal kjøreglede. De nye dieselmotorene i EfficientDynamics-familien er konstruert i lett aluminium og har en, to eller tre turboladere og variabel turbingeometri. Nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning står for drivstoffinnsprøytningen. Det betyr optimert forbrenning og bidrar til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • BMW 335d xDrive Touring
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    313 (230) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    630 / 1500–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 330d Touring
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    258 (190) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    560 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 330d xDrive Touring
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2993
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    258 (190) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    560 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 325d Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    224 (165) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 320d Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 320d xDrive Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 320ed Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    163 (120) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2250
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 318d Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    150 (110) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    320 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 318d xDrive Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    150 (110) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    320 / 1500–3000
    Kompresjon :1
    16.5
  • BMW 316d Touring
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Maks effekt i kW (hk) ved o/min
    116 (85) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    270 / 1250–2750
    Kompresjon :1
    16.5