SØKER IKKE EN FØRER, MEN EN LIKESINNET.

Kjøredynamikken til BMW 2-serie Coupé.

SØKER IKKE EN FØRER, MEN EN LIKESINNET.

Kjøredynamikken til BMW 2-serie Coupé.

Den som nyter livet i fulle drag, har ikke lyst til å inngå kompromisser. Det gjelder også BMW 2-serie Coupé. Det gode veigrepet, aksellastfordelingen på 50:50 og den sportslige bakhjulsdriften gjør den unik i sin klasse. Her får du dynamikk, temperament og kjøreglede.

SØKER IKKE EN FØRER, MEN EN LIKESINNET.Kjøredynamikken til BMW 2-serie Coupé.

Den som nyter livet i fulle drag, har ikke lyst til å inngå kompromisser. Det gjelder også BMW 2-serie Coupé. Det gode veigrepet, aksellastfordelingen på 50:50 og den sportslige bakhjulsdriften gjør den unik i sin klasse. Her får du dynamikk, temperament og kjøreglede.

KJØREDYNAMIKK.

BMW 2-serie Coupé strutter av energi selv når den står i ro. Når du trykker på startknappen, merker du fort at det er bevegelsesenergi. Prøv selv.

KJØREDYNAMIKK.

BMW 2-serie Coupé strutter av energi selv når den står i ro. Når du trykker på startknappen, merker du fort at det er bevegelsesenergi. Prøv selv.

LAUNCH CONTROL.

LAUNCH CONTROL.

BMW 2-serie Coupé imponerer fra den står i startgropen. Stikkordet er maksimal akselerasjon, noe som får alle førere med en sportslig innstilling til å glede seg. Det som gjør dette mulig, er en funksjon i den 8-trinns sports-automatgirkassen kalt launch control. Trykk kort på DSC-tasten, sett velgerspaken i S, hold bremsepedalen inne og trå gasspedalen inn til kickdown. Når du slipper bremsepedalen, skjønner du hva dreiemoment betyr.

ADAPTIVT M SPORTSUNDERSTELL.

Med adaptivt M sportsunderstell som er senket ti millimeter, får bilen enda mer dynamiske kjøreegenskaper. Du kan tilpasse chassiskarakteristikken til en komfortabel eller sportslig kjørestil med Driving experience-knappen. Uansett hvilken kjørestil du velger, tilpasses demperinnstillingen elektronisk etter kjøreforholdene på brøkdelen av et sekund. Adaptivt M sportsunderstell bruker en rekke sensorer som registrerer hjulvibrasjoner og hastighet for å tilpasse dempingen optimalt samtidig som sikkerheten blir best mulig.
COMFORT-modusen er tilpasset rolig kjøring. SPORT-modusen har en merkbart strammere demperinnstilling og en chassiskarakteristikk for en sportslig kjørestil. Hvis du vil kjøre ekstra sportslig og dynamisk, velger du modusen SPORT+. I denne modusen aktiveres Dynamic Traction Control (DTC) som tillater litt ekstra hjulspinn og legger til rette for sportsligere kjøring. DSC-funksjonen deaktiveres ikke, men griper betydelig senere inn for å gi deg mulighet til å utfordre de fysiske grensene.

VARIABEL SPORTSSTYRING.

Variabel sportsstyring med Servotronic sikrer rask respons og smidige kjøreegenskaper uten at du må dreie hardt på rattet. Styringen reagerer uavhengig av hastigheten og tilpasser rattutvekslingen i forhold til rattutslaget. Dette reduserer rattbevegelsen ved svært store rattutslag. I tillegg blir bilen merkbart smidigere og lettere å manøvrere ved sportslig kjøring på svingete og utfordrende veier. Systemet øker også komforten når du parkerer, svinger og manøvrerer bilen. Styringen stabiliserer små rattutslag, slik at bilen holder stø kurs når du kjører rett frem.

DRIVING EXPERIENCE-KNAPP.

DRIVING EXPERIENCE-KNAPP.

Comfort-modus, ECO PRO-modus og Sport-modus.

Med Driving experience-knappen kan du velge mellom Comfort-modusen for standard motor- og girkasseinnstillinger, ECO PRO-modusen for økonomisk kjøring og Sport-modusen, som gjør kjøringen mer dynamisk.

Effektiv energiutnyttelse med ECO PRO-modus.

ECO PRO-modusen tilpasser karakteristikken for gasspedalen, girkassen og varme- og klimaanlegget på en intelligent måte og reduserer drivstofforbruket med inntil 20 prosent. Funksjonene coasting, Proactive driving assistant og ECO PRO-ruteplanlegger (kun i kombinasjon med Navigasjonssystem Professional) gjør det mulig å redusere forbruket ytterligere. Proactive driving assistant registrerer lokale forhold ved hjelp av Navigasjonssystem Professional og gir forhåndstips.
ECO PRO-ruteplanleggeren foreslår en rute som krever mindre drivstoff, avhengig av trafikken, kjørestilen din og forholdene på stedet. Coasting-funksjonen gjør at bilen ruller i inntil 160 km/t straks du tar foten av gasspedalen og ikke bremser. I Sport-modus reagerer bilen derimot mer spontant og tilpasses en mer sportslig kjørestil.

KJØREEGENSKAPER.

KJØREEGENSKAPER.

BMW 2-serie Coupé er skreddersydd til føreren, ikke bare når det gjelder design og funksjoner, men også teknisk. Vi har nemlig gjort alt vi kan for å skape en bil som gir ekte kjøreglede. Og vi har klart det! BMW bakhjulsdrift, Driving experience-knapp, variabel sportsstyring og 50:50 aksellastfordeling, noe som er unikt i denne bilklassen, gjør dette til en sportscoupé med usedvanlig smidige og presise kjøreegenskaper – eller som vi kaller det: ren kjøreglede.