EVENTYRLYST.

BMW TwinPower turbomotorene i BMW 2-serie Cabriolet.

Et kort trykk på startknappen er alt som skal til for å vekke den prisvinnende motoren i BMW 2-serie Cabriolet til live. Alle BMW TwinPower turbomotorene er utstyrt med intelligent EfficientDynamics-teknologi. Det gir de 4- og de 6-sylindrede bensin- og dieselmotorene sørger for både dynamiske krefter og imponerende virkningsgrad. Og det gir deg maksimal kjøreglede.

BMW TWINPOWER TURBO PETROL ENGINES.

Den nyeste generasjonen BMW TwinPower Turbo bensinmotorer vekker begeistring med temperamentsfull kraftutfoldelse og spontan respons helt fra lave turtall. Samtidig har de lavere forbruk og utslipp og høyere effekt enn forgjengerne. Disse innovasjonene for mer effektiv drivstoffutnyttelse og bedre kjøredynamikk er en milepæl i BMW EfficientDynamics-strategien. De kombinerer den nyeste innsprøytningsteknologien og Valvetronic helvariabel ventilstyring inkludert dobbel-Vanos med innovativ turboladerteknologi. Resultatet er en svært effektiv motor som er et strålende eksempel på BMWs anerkjente motorkompetanse. Den 6-sylindrede BMW TwinPower Turbo bensin-rekkemotoren har flere ganger blitt kåret til Engine of the Year. Med dynamisk kraftutfoldelse, rolig motorgange og imponerende drivstoffutnyttelse har den fått høy status. Det velkjente teknologikonseptet til motorene i EfficientDynamics-motorserien blir brukt i nesten alle bensinmotorene.

  • BMW M240i Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    340 (250) / 5500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    500 / 1520–4500
    Kompresjon:1
    11,0
  • BMW M240i xDrive Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    6/4
    Slagvolum i cm³
    2998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    340 (250) / 5500
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    500 / 1520–4500
    Kompresjon:1
    11,0
  • BMW M230i Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    252 (185) / 5200
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    350 / 1450–4800
    Kompresjon:1
    10,2
  • BMW 220i Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1998
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    184 (135) / 5000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    290 / 1350–4250 [270 / 1350–4600]
    Kompresjon:1
    11,0
  • BMW 218i Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    3/4
    Slagvolum i cm³
    1499
    Slaglengde/boring i mm
    94,6/82,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    136 (100) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    220 / 1250–4300
    Kompresjon:1
    11,0

4-SYLINDREDE BMW TWINPOWER TURBO DIESELMOTORER.

Den nye generasjonen BMW TwinPower Turbo dieselmotorer er et godt eksempel på konsekvent implementering av prinsippet bak BMW EfficientDynamics. Det innebærer at toppytelser kombineres med lavt forbruk. Dieselmotorene kjennetegnes av spontan respons og temperamentsfull kraftutfoldelse i alle turtallsområder og av et økonomisk forbruk. De er kjent for effektiv drivstoffutnyttelse og dynamiske kjøreytelser. Samtidig slipper de ut få skadelige stoffer og produserer lite friksjon, slik at du er garantert maksimal kjøreglede. De nye dieselmotorene i EfficientDynamics-familien er konstruert i lett aluminium og har en, to eller tre turboladere og variabel turbingeometri. Nyeste generasjon direkte common-rail-innsprøytning står for drivstoffinnsprøytningen. Det betyr optimert forbrenning og bidrar til redusert drivstofforbruk og CO2-utslipp.

  • BMW 225d Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    224 (165) / 4400
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    450 / 1500–3000
    Kompresjon:1
    16,5
  • BMW 220d Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    190 (140) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    400 / 1750–2500
    Kompresjon:1
    16,5
  • BMW 218d Cabriolet
    Sylindre/ventiler
    4/4
    Slagvolum i cm³
    1995
    Slaglengde/boring i mm
    90,0/84,0
    Motoreffekt i hk (kW) ved o/min
    150 (110) / 4000
    Maks. dreiemoment (Nm) ved o/min
    320 / 1500–3000
    Kompresjon:1
    16,5